Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Blixtproblem med AE-1
- Trådstartare yalazy
- Start datum
janne ö
Aktiv medlem
Har Du provat att utlösa blixtarna manuelt genom att kortsluta i kontakten som ska stickas in i kameran? Om du gjort det och blixten löses ut så är det säkert glapp i synkuttaget. Jag har samma problem som du nu. Helt plötsligt slutade mitt Metzaggregat att fungera, det är glapp i uttaget eller oxid. Jag har en liten adapter som jag kan sätta i blixtskon och där trycka in kabeln så jag kör så numera med min A1:a.
yalazy
Aktiv medlem
janne ö skrev:
Har Du provat att utlösa blixtarna manuelt genom att kortsluta i kontakten som ska stickas in i kameran? Om du gjort det och blixten löses ut så är det säkert glapp i synkuttaget. Jag har samma problem som du nu. Helt plötsligt slutade mitt Metzaggregat att fungera, det är glapp i uttaget eller oxid. Jag har en liten adapter som jag kan sätta i blixtskon och där trycka in kabeln så jag kör så numera med min A1:a.
Jo blixtar och kablar fungerar. Antagligen glapp då. Går det bra med en standardadapter, typ Hama, Kaiser m fl?
janne ö
Aktiv medlem
Ja det går bra med en Hama eller vad som helst. Eftersom Du vill använda synkuttaget så finns ju inte autmatikfunktionen och den får man inte med en Hama adapter heller.
Det finns elektronikspray som du kan använda och spruta in lite vid kontakten. Men bara lite. Eftersom man drar in och ut med kontaket så borde det inte finnas oxid på kontakytorna men prova .
Det finns elektronikspray som du kan använda och spruta in lite vid kontakten. Men bara lite. Eftersom man drar in och ut med kontaket så borde det inte finnas oxid på kontakytorna men prova .