Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixtpaket på ebay

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, priserna är ju väldans bra och eftersom man inte är ngt proffs kanske man kan nöja sig med dessa paket.
 
Ja jag ser möjligheten att man kan testa och se om sådan fotografering är något för mig och man kan träna
 
Har själv använt en del utrustning av detta fabrikat och tycker att det fungerar hur bra som helst.
Såg att du kör med en 300D, använd inte för kraftiga blixtar tillsammans med den.
Inomhus klarar du dig bra med 200W/s eller 300W/s.
Tänk på att du måste skaffa en radiotrigger för studioblixtarna eftersom du inte har PC-uttag på din kamera.
Glöm inte att lägga till 25% moms och några % i tullavgift samt hanteringskostnad hos tullen.
Frakten blir en hel del också på ett sådant paket.
I know... =)
 
200 eller 300 skulle räcka alltså. Låter ju bra.
Ja en trigger sitter jag och spanar efter för tillfället.
Även om moms etc blir en hel del i påslag så kan man ändå tjäna ett par kronor. Som blivande student känns det vitkigt.
 
Ja det ska bli intressant att höra! Själv köpte jag reflektor, lampstativ och reflektorhållare som var helt ok. Dock köpte jag ett polfilter också och det ska tillbaka för det var riktigt dåligt då glaset inte var plant.
 
Se till att du kan få tag på reservdelar i sverige, eller lättåtkomligt utomlands. Det är också bra om det finns ett serviceställe i Sverige ifall det händer något.

Satsa hellre lite extra på kvalitet om du ska hålla på o fota med blixtar. Det lönar sig i längden. Se också till att det finns ett brett tillbehörsprogram så att du kan komplettera dina grejjer om några år...

Köp inga pytteblixtar. Bättre med för starka än för svaga. Det är mycket roligare att köpa ett gråfilter än att behöva investera i en ny starkare blixt när man märker att det inte räcker till. Det skapar också större flexibilitet med starkare blixtar. (rimligt starka förstås!)

En bra grej är att kunna köra blixtarna på 110V också om du åker utomlands.

Lite småtips bara...

Mvh /Peter
 
blixtarna du länkar till på ebay är nog liknande kvalité med de på photax. däremot kan det vara svårare att hitta tillbehör.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.