Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

blixtmätare

Produkter
(logga in för att koppla)

Poa

Medlem
Är det någon som kan rekomendera en bra blixtmätare. Jag är ute efter något pålitligt men inte alltför dyrt.
 
Någon mer som har erfarenhet av denna mätare. Den
har ju ett bra pris och att jag åker förbi photax på vägen till jobbet varje dag gör ju inte saken sämre. Finns det något bättre i ungefär samma prisklass?
 
Kolla in POLARIS.Har använt den i 2 år nu.Mycket enkel att sköta,driftsäker, har alla kvalifikationer för amatörer och proffs.Bäst i test i förra numret av Practical Photo för mätare under 3000 kr.Kan användas även för vanligt dagsljus.Kostar runt 2200 kr i Sverige.
 
Ja, jag skulle rekommendera en mätare som även kan mäta reflekterande och infallande. More bang for the bucks, liksom. Men kanske du redan har en lös mätare som har dessa funktioner?

Jag är en notorisk begagnatköpare och skulle inte köpa en ny mätare. Checka runt på olika köp/sälg forum så finns det säkert något bra.

/Erik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.