ANNONS
Annons

Blixten laddar segt..EF-500 DG ST

Produkter
(logga in för att koppla)

andreashhellstrom

Avslutat medlemskap
jag har en Sigma EF-500 DG ST och jag upplever att den laddar oerhört sakta, Då jag fotar mycket bilar vill jag kunna ta flera kort utan att vänta 6 sekunder på att blixten ska ladda upp igen..
Missar en hel del pga detta..
Jag skulle kunna tro att jag har en uppladdningstid på minst 6 sek eller nåt liknande..

jag är verkligen i behov av en blixt som laddar snabbare än denna..

Går det att få tag på och hur funkar canons 580?
Någon som upplevt samma sak eller har några tips ?
 
Senast ändrad:
Vad är det för batteri i blixten? Kan tänka mig att det har rätt stor betydelse.
 
Jag har delvis upplevt samma sak. Körde med några billiga batterier tidigare, och då kunde man få vänta läääänge.

Var längesen jag använde blixten nu, men vill minnas att det blev stor skillnad med ett par laddningsbara batterier.
 
OBS!! detta är inte trådstartaren som skriver kolla användarnamn!

det är stor skillnad mellan batteri och batteri.
det handlar om hur fort ett batteri kan ladda ur sin ström, jag vet inte om det finns nån sida där det står vilka batterier som är snabbare än andra när det gäller stavbatterier.
men om man tittar på bilbatterier har det en enorm skillnad vilket batteri man använder. bygger du billjud så ska man skaffa sig ett snabbt batteri så som optima, tudor eller liknande.

prova byt till bättre/dyrare batteri, eller uppladningsbara av hög kvalite. det borde hjälpa
 
Dom AA batterier som du använder skall vara på 2300 mAh eller högre.
Dom lagrar mer och lämnar ifrån sig snabbare. Dessutom är det viktigt att dom inte legat en tid och självurladdat.
Skall alltid vara nyladdade när du skall använda dom.
Första gången måste du ladda dom cirka 12 timmar för att bli fulladdade innan du använder dom.
 
Ahh ok... då får jag fixa bättre batterier..

Visserligen hade jag ett par uppladdningsbara på 1800 mah men jag ska införskaffa mig ett par bättre...

Hade inte en tanke på att mAh styrde detta..
alltid lär man sig något!

tack för alla bra svar..!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.