Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtar slut?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Ska köpa en blixt till min K10D och har nästan bestämt mig för en Sigma EF 500 DG SUPER. Kan eventuellt tänka mig en Soligor 420-z. Men Problemet är att det inte finns några! Någon som vet var och/eller när man kan få tag på någon av dessa blixtar. Ska ut ut och resa lite så det känns konstigt att inte kunna få tag på en blixt...

Det verkar som det har kommit en uppdatering = Sigma EF-500 DG Super II. Jag kollade runt lite på webben och inte ens Technik-direkt.de hade den inne ...
Intressant är att varken Sigma-Japan eller USA nämner den. Kanske att "nya" II:an är mer intressant för dig, vet ej nåt om den. Du kan prova att ringa Cyber eller scandinavian om leveranstid.

Jag hade blivit jättejätteglad om det visat sig att Super II:an kan användas trådlöst med K10D:n.
Är det ingen som vet något om den?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar