Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt

Produkter
(logga in för att koppla)
Det går, men inte med TTL-mätning. Vet inte om 330 har sensor så den kan mäta exponeringen själv, annars får du fota helt manuellt.

Ja, blixten går att använda i läge manuell blixtkontroll.
TTL-läget fungerar inte.
Nu förstår jag inte riktigt vilken kamera du har för du skriver "Kx2000". Är det en K-x eller K2000 du har?
De är två olika kameror. K2000 är en amerikansk version av kameran i Europa kallad K-m. (några kvarvarande exemplar ursprungligen avsedda för USA såldes även i Europa).
K-x är dess efterföljare.
Men i detta fall spelar det ingen roll, för blixten fungerar i manuellt läge med båda - ej TTL-läget.
Det står i blixtens handbok hur du kopplar om blixten till manuellt läge och där finns även en tabell för vilken bländare som rekommenderas för valt ISO värde till vald brännvidd. Med blixten i manuellt läge så har du ingen automatisk ljusmätning för blixten, så du får därför ställa in bländaren manuellt på kameran efter den tabell som finns i blixtens handbok.

Ja, blixten går att använda i läge manuell blixtkontroll.
TTL-läget fungerar inte.
Nu förstår jag inte riktigt vilken kamera du har för du skriver "Kx2000". Är det en K-x eller K2000 du har?
De är två olika kameror. K2000 är en amerikansk version av kameran i Europa kallad K-m. (några kvarvarande exemplar ursprungligen avsedda för USA såldes även i Europa).
K-x är dess efterföljare.
Men i detta fall spelar det ingen roll, för blixten fungerar i manuellt läge med båda - ej TTL-läget.
Det står i blixtens handbok hur du kopplar om blixten till manuellt läge och där finns även en tabell för vilken bländare som rekommenderas för valt ISO värde till vald brännvidd. Med blixten i manuellt läge så har du ingen automatisk ljusmätning för blixten, så du får därför ställa in bländaren manuellt på kameran efter den tabell som finns i blixtens handbok.

Jag tackar er för hjälpen,det är en k2000 naturligtvis.
mvh bpatron

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar