Annons

Blixt till NEX-7

Produkter
(logga in för att koppla)

afe

Aktiv medlem
Jag funderar på att köpa en HVL-F20AM till min NEX-7 (som lustigt nog är en femhundring billigare än HVL-F20S som inte kan styra andra blixtar).

Är det någon NEX-7-ägare här som testat den blixten och har exempelbilder från den? Min tanke är att så småningom köpa en större blixt som jag kan fjärrstyra med denna, men att använda den som enda blixt innan dess (kostar ju bara 1200:- på elgiganten).

Jag fick aldrig nåt svar i den här tråden, men idag åkte jag äntligen till Elgiganten för att köpa en HVL-F20AM. Jag hade lite tur då de hade en sådan som var märkt som fyndvara och såldes för 795:-. Det framgick inte varför just den var nedsatt, men jag antar att den varit uppackad eller nåt ...

Hur som helst verkar den fungera utmärkt (och betydligt bättre än den inbyggda blixten) :)

Vad bra att den funkade. Är lite sugen på en sådan. Har tänkt att ha den till macrofotgrafering när jag behöver en blixt vid sidan 3600 är lite stor.....
Den är fällbar va?
Är den stabil i uppfält läge. Typ kan man fäste en "soft box" i den utan att den fäller ihop sig?
För den funkar väl inte ihopfäld/nerfäld?

Vad bra att den funkade. Är lite sugen på en sådan. Har tänkt att ha den till macrofotgrafering när jag behöver en blixt vid sidan 3600 är lite stor.....
Den är fällbar va?
Är den stabil i uppfält läge. Typ kan man fäste en "soft box" i den utan att den fäller ihop sig?
För den funkar väl inte ihopfäld/nerfäld?

Den stänger av sig när man fäller ner den, men den är hyfsat stabil så jag tror det fungerar om du inte hänger på nåt som är för tungt. Den kan vinklas antingen rakt fram eller rakt upp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar