Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Blixt till Minolta
- Trådstartare jakob
- Start datum
jakob
Avslutat medlemskap
3600HS(D)
Jag pratade precis med Fischer Foto i Göteborg (Expert-ansluten butik).
De sa att 3500xi har utgått ur sortimentet och ersatts av 3600HS(D).
3500xi kostar 1650:- på Scandinavianphoto och 3600HS(D) kostar 2250:-
Ganska stor prisskillnad.
Skall man sattsa på 3600HS(D) om nu 3500xi har utgått eller skall man köpa 3500xi från Scandinavianphoto?
Vad har 3600HS(D) för funktioner som inte 3500xi har och fungerar alla på 505si?
mvh
jakob
Jag pratade precis med Fischer Foto i Göteborg (Expert-ansluten butik).
De sa att 3500xi har utgått ur sortimentet och ersatts av 3600HS(D).
3500xi kostar 1650:- på Scandinavianphoto och 3600HS(D) kostar 2250:-
Ganska stor prisskillnad.
Skall man sattsa på 3600HS(D) om nu 3500xi har utgått eller skall man köpa 3500xi från Scandinavianphoto?
Vad har 3600HS(D) för funktioner som inte 3500xi har och fungerar alla på 505si?
mvh
jakob
haak
Aktiv medlem
Minolta användare
Hej
Ställ frågan på: http://groups.yahoo.com/group/Minolta
En förträfflig mailgrupp med 1744 medlemmar. Det inte de kan om Minolta utrustning är inte värt att veta...
mvh
Håkan Åkesson
Hej
Ställ frågan på: http://groups.yahoo.com/group/Minolta
En förträfflig mailgrupp med 1744 medlemmar. Det inte de kan om Minolta utrustning är inte värt att veta...
mvh
Håkan Åkesson
Gunnar D
Aktiv medlem
Högfart!
Fördelen med 3600HS är att den klarar att synka upp till 1/2000 sek.
Nackdelen är att ledtalet sjunker rejält vid synktider kortare än 1/200 sek.
Sedan så är det ju oftast fördelaktigare att köpa senaste modellen, dels för att en del förbättringar är införda och det är större chans att kunna sälja den om du vill ha en större senare.
Fördelen med 3600HS är att den klarar att synka upp till 1/2000 sek.
Nackdelen är att ledtalet sjunker rejält vid synktider kortare än 1/200 sek.
Sedan så är det ju oftast fördelaktigare att köpa senaste modellen, dels för att en del förbättringar är införda och det är större chans att kunna sälja den om du vill ha en större senare.
OLO
Medlem
satsa på en
Begagnad 5200 eller 5400. 3500 och 3600HS är inget att ha om man vill fotografera med blixt och om man vill att resultaten ska bli med belåtenhet.
Viktigt att kunna vrida vertikalt och horizontellt, lättare att styra blixtljuset, få djup i bilderna.
Men om man inte har ambition att få bra blixt bilder är det bara att använda den inbyggda blixten...
Begagnad 5200 eller 5400. 3500 och 3600HS är inget att ha om man vill fotografera med blixt och om man vill att resultaten ska bli med belåtenhet.
Viktigt att kunna vrida vertikalt och horizontellt, lättare att styra blixtljuset, få djup i bilderna.
Men om man inte har ambition att få bra blixt bilder är det bara att använda den inbyggda blixten...
Maverick
Aktiv medlem
Jag köpte en begagnad 5400, eller om det var 5200, för 2000 och det var klart värt pengarna. Hela vitsen med en bra blixt är att det ska gå att vrida huvudet för att slippa blixtsolar mitt i pannan på folk.
För mig är de mindre blixtarna bara ett sätt att kasta pengarna i sjön. Därför jag har svårt att tänka mig att jag nånsin skulle kunna ta en bild med sådan blixt och bli nöjd med resultatet.
Det finns ju dessutom tredjepartstillverkare, fast personligen har jag inga bra erfarenheter med dessa. Men det kan nog bero på att jag var oerhört dumsnål när jag köpte den blixten.
Mvh
Maverick
För mig är de mindre blixtarna bara ett sätt att kasta pengarna i sjön. Därför jag har svårt att tänka mig att jag nånsin skulle kunna ta en bild med sådan blixt och bli nöjd med resultatet.
Det finns ju dessutom tredjepartstillverkare, fast personligen har jag inga bra erfarenheter med dessa. Men det kan nog bero på att jag var oerhört dumsnål när jag köpte den blixten.
Mvh
Maverick
NixXxoN
Aktiv medlem
Jag har aldrig hört talas om 5200.
skillnaden mellan 5400 och 5600 är väl marginell, antagligen är 5600 lite bättre,t.ex. heter den 5600D för att det ska bli bättre bilder men då krävs det ett objektiv som också har beteckningen D. ring till nåt företag som vet något, Minoltas hemsida har inte ens med den nya blixten!!!
På cyberphoto.se står det en massa om 5600D fast på engelska.
skillnaden mellan 5400 och 5600 är väl marginell, antagligen är 5600 lite bättre,t.ex. heter den 5600D för att det ska bli bättre bilder men då krävs det ett objektiv som också har beteckningen D. ring till nåt företag som vet något, Minoltas hemsida har inte ens med den nya blixten!!!
På cyberphoto.se står det en massa om 5600D fast på engelska.