Annons

Blixt till eos 300d?

Produkter
(logga in för att koppla)

j3n5

Aktiv medlem
Jag vill köpa en blixt till min nya kamera. Nu vet jag inte riktigt vad som passar 300d. Har hört att det inte duger med vad som helst. Prislappen bör inte hamna på 550ex nivå.

Hjälp snälla.?

Hej! Jag kör med en gammal hederlig blixt (med bara + och - pol) Får kanon bilder om jag bara kör på manuellt som förr i tiden och kollar på resultatet och ändrar bländaren efter behov...
Förstår inte varför man ska kasta ut tusenlappar på att köpa med -TTL funktionen när man kan titta på resultatet själv och ställa in ljuset efter behov då man ser detta på digitala kameror...
//Jögga

Lizard skrev:
Hur stor är skillnaden mellan EF 500 DG Super och EF 500 DG ST?

ST saknar godiset i form av slaveriet, stroboskopet, m fl funktioner. Funderar på om den kan ställa in för blixtljuskompensation. Jag hade en sådan en mycket kort tid, men bytte raskt ut den till en Super.

Blixt

Köp du dej en Sigma EF 500 super, den funkar riktigt bra och det är lika bra att köpa en rejäll blixt med detsamma! Låt det kosta någon tusenlapp extra, det är det värt i slutändan!

kan hålla med föregående talare, köp en Sigma EF 500 DG Super, den funkar ypperligt bra!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar