Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till Canon eos 550D

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag använder en Nissin Di866mk2.. Väldigt mycket funktioner och lättanvänd blixt. Kraften är i klass med 580EXII från Canon och jag är mycket nöjd. Dessutom kommer den till priset av en halv 580EXII. Nackdelen är väl att man får beställa från utlandet, och skicka den utomlands vit eventuella garantiärenden osv.

Vad ska du använda blixten till, planerar du att skaffa fler blixtar, vill du använda den på kameran eller ha möjlighet att styra trådlöst?

Mvh, Anton.
 
Åh, jag vet inte... jag har inte satt mig in i blixtarnas värld ordentligt. Försöker läsa mig till så mycket som möjligt nu. Funkar det trådlöst med 550:n också? Vad rekommenderar du?
 
Trådlös blixtstyrning är ett kapitel för sig.. Men ja, den blixt jag använder fungerar bra trådlöst med 550d (optisk slav, radiotriggers m.m.).

Mvh, Anton.
 
Köp en 430EXII eller en 580EXII, alternativt den första versionen av respektive blixt. Läs på lite om skillnaderna mellan dem så ser du vilken som bäst motsvarar dina krav. Båda är bra blixtar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.