Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt till Canon EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)

deltalicious

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Jag ska börja jobba som vimmelfotograf, och är i behov av en blixt.
Vet inte alls vad jag ska ha då jag är ny i gamet. Men den ska lira i mörka miljöer. Pris; 1500-2000:- Gärna billigare :)
 
Canon 430EX, den nya eller den gamla beroende på hur mycket du vill lägga ut, priser finns på prisjakt.nu
 
Sigma gör ganska billiga grejer med mycket funktioner men den mekaniska kvalitén är inte alltid på topp. Jag har en Sigma EF-500 DG SUPER och jag skulle i dag hellre köpt en Canon originalblixt då Sigman känns plastig, skramlar och att jag även fått den utbytt på grund av att det första exemplaret gick sönder. Jag har även gjort sönder två olika sigmaobjektiv men aldrig något Canon original. Så mitt råd är att försöka få tag i en begagnad Canonblixt då de kostar ganska mycket nya.
 
Du får ju en begagnad 430EX för ca 1500 kr.
Det betalade jag för den jag köpte.

Vill Du komma ner ytterligare i pris kan du titta efter en 380EX, som också fungerar bra, men som inte är vridbar i sidled. Något som 430EX är.
 
Tack igen för alla svar. Har ni tips på bra och billiga sidor med utrustning? Sigman är beställd, men börjar ångra mig nu...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.