Annons

Blixt till a7

Produkter
(logga in för att koppla)

stigfredrik

Aktiv medlem
Hej,

Jag skulle vilja ha tips på en blixt. Jag ser helst att den har liknande egenskaper som Nikon SB-800, som jag är van vid. Det behöver inte var en sonyblixt, men gärna TTL.

Det är inte för studio, utan mer en kompetent blixt för upplättning när det är soligt, som jag söker. Metz tex har väl blixtar till Sony som funkar, nån som har erfarenhet av dom elelr andra tredjepartsblixtar?

Sony HVL-F43AM, den borde väl inte prestera så mycket sämre än SB-800?

Budget är runt 2500-3000:-, men gärna billigare.

Tack!

edit: såg att det fanns en tråd, längre ned som avhandlade precis detta, sorry.

Sony HVL-F43AM är väldigt tung och känns lite konstig att använda till a7. Den nyare varianten HVL-F43M passar till a7 utan adapter förresten..
Jag väntar på att Nissin i40 ska komma. Den är mycket mindre och lättare än 43Mmen har HSS vilket väl nästan är nödvändigt om man vill kunna använda när det är ljust.

Tack Patrik! Ska kolla upp den.

Kollade lite på i40. Den verkar ju grym ju. Vet du när den beräknas släppas till Sony?

Senast ändrad:
I40 får det bli, verkar helt perfekt för mitt användingsområde. Den finn ju redan till Nikon, men jag kunde inte hitta så mycket om den. Får vänta och se.

Jag väntar också på i40 till min A6000, då nästan allt annat blir för stort och det som inte blir för stort blir för dåligt :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar