Annons

Blixt till A350

Produkter
(logga in för att koppla)

RNR

Medlem
Vilka blixtar kan man använda till A350. Nu tänker jag på den stora beg marknaden som finns . Passar tex minoltas blixtar eller hur ligger det till .
 
Har haft samma funderingar också... Ser att det finns en del 2500 på marknaden. Är det OK köp för 500:- eller ska man satsa på att köpa en ny F36?
 
Sonys nya HVL-42AM är väl tänkt som en ersättare till 36:an och kan nog vara ett bra alterantiv kan jag tänka mig.
 
Jo - men nu gällde diskussionen det som fanns på begagnatmarknaden, och dit har inte HVL-42AM hunnit ännu.
 
Mathias Eriksson skrev:
Har haft samma funderingar också... Ser att det finns en del 2500 på marknaden. Är det OK köp för 500:- eller ska man satsa på att köpa en ny F36?
Jag har ingen erfarenhet av 2500(D); det är en ADI blixt, men utan möjlighet till trådlös blixtstyrning. Känns som ett lite enklare alternativ till HS(D)-blixtarna och jag har ingen uppfattning om vilka av oss den egentligen var avsedd för. Intressant att notera är att den, trots skillnaden i namn, 2500 mot 3600, bara är 13% svagare än 3600HS(D). Kan vara värt att prova för en billig peng.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.