ANNONS
Annons

Blixt till 350D för max 2500:-

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har köpt en 420EX till min 350d och är väldigt nöjd med den. Kostar inte mycket mer än 2500 och då får du också tillbacka en del från canon.

Observera dock att 430EX är betydligt svagare och har betydligt färre funktioner än Sigma EF-500 DG Super.

Intressant

Är själv ute på blxtjakt. Såg en rekomendation på
Sigma EF-500 DG Super. Till min fråga, med Sigma blixten får man avstå någon funktion eller finess som man har med Canons blixtar?
Har en EOS 350

Uffe

Funktionerna står listade på sidan jag länkade till.
Vad jag känner till så saknar sigmablixten inga funktioner som finns på canonblixten (580EX).

Någon som har erfarenhet av Sigmas blixtar? Är det ett bra alternativ? Om det finns nackdelar, vilka är dessa?

Tack än en gång Kim och alla andra kunniga och hjälpsamma.

Uffe

Jag har snikvarianten av 500 DG Super, 500 DG ST, den saknar en hel del funktioner som super har, men har samma ljusstyrka och mekaniska utförande.

Jag är nöjd med den, har inte haft några problem.

Om man ska jämnföra EF-500 DG Super - vilken av Canons blixtar är det man kollar mot 540 ex? eller?

Jag kanske bör tillägga att jag är alldeles ny inom det digitala och på Canonsystemet.
Uffe

500 DG super ska jämföras med 580EX vad gäller styrka/funktion och med 430EX vad gäller pris.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar