Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt,men inte dunder!

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders_Andersson

Aktiv medlem
Har tänkt att skaffa en blixt till min Nikon F80 och F65.Eftersom jag inte använder blixt särskilt ofta så vill jag inte betala vad en SB 28 kostar.En lite billigare,SB 27 eller nya SB 50 kanske vore ett bra alternativ?Vad tycker ni?

/Anders Andersson

Varför inte...

.. en piratblixt????
Du får mnästan alla unktioner utom de kanske mest avamcerad ljusmätningmetoderna för ca 3000 pix..

Blixt, men inte dunder :)

Ja, jag skulle då inte vilja köpa en SB-50. Det lär ju knappast bli billigt om du är ekonomiskt sinnad. Det enda man kan köra den modellen på är 3 volts lithium batterier, modell 123A ..

Metz har flera fina modeller. Båda dyra o billiga. Hade jag köpt blixt skulle jag rekommendera Metz flaggskepp 54MZ-3. Annars hade jag kanske tittat på en begagnad Nikon SB-26 eller SB-24. SB-27 gillar jag inte för konstruktionen på den är lite udda.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar