Annons

Blir utloggad

Produkter
(logga in för att koppla)

Haifisch

Aktiv medlem
Tjena!

Tidigare har det fungerat att logga in en gång, klicka i "Logga in mig automatiskt" också har man inte behövt bry sig om att logga in förrän man tömt cookie-chachen.

Detta fungerar inte alls. Blir till och med utloggad medans jag klickar runt på fotosidan.se!!!

Mycket irriterande när man tittar på bilder, hittar en som man vill kommentera...och måste logga in när jag precis gjort det för 5 min sedan!

Detta är sedan uppdateringen av fotosidan.se.

Hoppas detta fixas!

//Tobias

Ps. Söka i forum verkar inte fungera så bra heller. Kommer bara till en tom sida. Ds.

Vi har bara ändrat två saker:
- cookiedomänen har bytts från www.fotosidan.se till .fotosidan.se
- två cookies har fått nya namn

Att man blir utloggad beror på den egna webbläsaren, att den av någon anledning inte längre skickar över cookies. Kan du ha något installerat som lägger sig i hur cookies hanteras, som antispam eller antireklamprogram? Jag har inte hört av någon annan med dylika problem.

Hmm skummt. Har inte installerat något som skall orsaka detta, kanske IE är knäppt bara. Kanske för tömma cookies ännu en gång och hoppas det bara är ett tillfälligt fel.

Har också blivit utloggad några gånger senaste veckan, både på macen och pc:n med firefox. Har
dock fungerat normalt senaste dagarna.

/peter

Kan ni dra er till minnes om utloggningen hände medan ni var/gick till forumet, eller på annat ställe på sajten?

För mig har det varit när jag har kollar på nya bilder och på min sida och mina bilder. Oftast upptäcker jag det när det börjar så användarnamn istället för riktiga namnen på bilderna.

Problemet kvartsår, i mitt fall är det varje gång jag kommer till sidan första gången för dagen och måste logga in trots att jag valt att datorn ska komma ihåg och hålla mig inloggad!

Förut funkade det bra och varje dag så kom jag direkt in i forumet som inloggad när jag startade datorn så ska det vara tycker iaf jag när man valt detta alternativ.

Händer mig flera gånger om dagen, både när jag ska kommentera någons bild eller hoppar runt i forumet och ska tillbaka till min profil...
// Anders.

Ni som råkar ut för det här, vilka webbläsare kör ni? Ange typ, version och på vilket operativsystem.

Måste försöka återskapa detta, se i vilka lägen/miljöer det händer.

Det verkar ha stabiliserat sig för mig. Men jag har Internet Explorer 8.0.7600.16385 på Windows 7 64-bit.

Jag har inte uppdaterat webbläsaren på ett bra tag heller. Det som Kan ha fungerat var att jag tömde kakburken en extra gång. Alltså..cookies.

För mig händer det som sagt när man hoppar mellan forumtrådar via interna länkar på Fotosidan. I går la jag in en länk till en av mina egna albumbilder. När jag skulle kolla länken blev jag utloggad. Jag fick inte se bilden om jag inte loggade in. Det konstiga var, att när jag sen som utloggad tittade på forumtråden och och klickade på länken gick det bra. Men var jag inloggad gick det inte att följa länken.

Jag använder W7 x64 och IE 8.0.7600.16385 . På jobbet kör jag WXP och IE 6, vilket funkar lika dåligt.

//Lars

Kör OS Vista Business och IE8.0 6001.18702 allt med senaste uppdateringar, problemet fanns inte före serverbytet och det uppstår för mig enbart när jag kommer till sidan första gången på dagen, när jag loggat in igen så håller den även när jag hoppar runt på forumet utan att lämna det.

Jag har samma problem. Windows 7, senaste Internet Explorer, alla de senaste uppdateringarna. Blir framför allt utloggad medan jag går från olika bildgrupper under "Bilder", t.ex. Topplistor, "mest kommenterade" till "mest utvalda favoriter". Väldigt enerverande.

Ok det verkar vara Internet Exploder som det händer på. Kan ni testa att rensa cookies (iallafall.ni som vet hur man gör) - vart det då någon skillnad?

(Ni behöver bara rensa de som har att göra med fotosidan.se-domäner)

Starta om IE efter att ni rensat cookeis helt innan ni går in på Fotosidan igen. Så slipper vi fundera på om det finns cookies som lever i minnet eller dyl.

-Thomas

Starta om IE efter att ni rensat cookeis helt innan ni går in på Fotosidan igen. Så slipper vi fundera på om det finns cookies som lever i minnet eller dyl.

-Thomas

Det verkade funka, hoppas det håller i sig och att man inte behöver hålla på med cookie-rensning så ofta (jag är lat!).

Jag tog bort alla cookies för fotosidan och startade om för några timmar sen. Det funkade då, men nu när jag startade IE via eposten så var jag inte inloggad längre!

//Lars

Händer igen här. När jag gick från FAN gruppen till mina bilder.

OCH från säljes annons till min sida

OCH från bildkritik till mina bilder

Och vid login...så logga den inte in...

Senast ändrad:
Det verkar som om man måste rensa sina cookies mellan varje gång man går in på Fotosidan om man ska slippa bli utloggad, suck. Jag gjorde det häromdagen, nu är problemet tillbaka igen. Hoppas ni lyckas lösa detta, det är verkligen irriterande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar