Graal
Avslutat medlemskap
Tillhör du dom som brukar köpa eller titta i den fantastiska amerikanska tidningen B & W Magazine? Jag brukar köpa den ibland (läs ofta) och det är en stor inspirationskälla med massor av högkvalitativa svartvita fotografier i otroligt bra tryck. Här finns ingen teknik, förutom ett fåtal kamera/optik/tillbehörsannonser. Bilden är det centrala och det finns i allmänhet några reportage om olika fotografer. Det finns också många annonser från bildgallerier och fotografer/byråer som bjuder ut bilder till försäljning och även dessa domineras av högkvalitativa bilder som ger inspiration. I svenska handeln kostar den kring 135 kr men jag tycker den är värt priset. Det är inte någon tidning man slänger när man läst den utan snarare hamnar den i bokhyllan.
I djungeln av teknik/prylorienterade digitalfototidningar är det en fröjd att titta i en tidning som hyllar bilden och det svartvita mörkrumshantverket. Kontrasten är total till övriga sk fototidningar. Tidningen riktar sig i första hand till samlare av svartvit fotokonst men betittas med fördel även av den som vill ha en stunds njutning och inspiration över huvud taget. Den har ingen speciell inriktning utan är allomslutande vad gäller fotogenrer. Dokumentära gatubilder, natur/landskapsfoton, arkitektur, ja listan kan göras lång på vad som bjuds i denna uppfriskande skrift. Jag kan rekommendera den å det varmaste! Även om den inte hyllar digitala bilder så finns en hemsida: www.BandWmag.com
Hälsn, Nils.
I djungeln av teknik/prylorienterade digitalfototidningar är det en fröjd att titta i en tidning som hyllar bilden och det svartvita mörkrumshantverket. Kontrasten är total till övriga sk fototidningar. Tidningen riktar sig i första hand till samlare av svartvit fotokonst men betittas med fördel även av den som vill ha en stunds njutning och inspiration över huvud taget. Den har ingen speciell inriktning utan är allomslutande vad gäller fotogenrer. Dokumentära gatubilder, natur/landskapsfoton, arkitektur, ja listan kan göras lång på vad som bjuds i denna uppfriskande skrift. Jag kan rekommendera den å det varmaste! Även om den inte hyllar digitala bilder så finns en hemsida: www.BandWmag.com
Hälsn, Nils.