Annons

Black Rapid Vs Joby eller liknande

Produkter
(logga in för att koppla)

b1967

Aktiv medlem
Jag har hört mycket lovord om Black Rapids kameraremmar och tänkte nu investera i en, antingen RS7 eller RS-Sport.
Priset är dock rätt saftigt, omkring 800 :-
Jag hittade också en som heter Joby Ultrafit och som kostar hälften mot Black Rapid.

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av dessa båda? Eller kanske ytterligare alternativ?
Är Black Rapid det självklara valet trots ett högre pris?
 
Gör som jag. Köp direkt av blackrapid så kommer du undan med 400 kr inkl frakt
 
Gör som jag. Köp direkt av blackrapid så kommer du undan med 400 kr inkl frakt

Tack!!
Tänkte inte ens på att kolla deras egen sida! Utgick från att de inte levererade till Sverige.
Med frakt kostar den nu ca 500, men det är ändå ett bra pris!
Som vanligt är man ute i sista stund, tänkte använda den till helgen. Men tänker nog om och beställer därifrån!
 
RS-Sport är nog ett bland de bästa fototillbehören jag någonsin investerat i. Dyr men ack så bra.
 
Nyfiken. Hur ser era egentillverkade ut? Älskar DIY. Och hur fick ni ner priser så lågt? Enda jag kan tänka på komma undan med priset är om man har material hemma som tyg, symaskin med tillbehör. Nåt som alla inte har.
 
Ja, i så fall är det bara att gratulera. Tror dock inte det är något för mig.
Hur gjorde du med kamerafäste och skruv samt remlåsen? Allt för 50?

Det är omöjligt såvida man inte har grejer hemma. Ville så en sådan och jag kände en sömmerska. Men materialet som krävdes för komfort, styrka och kvalité (samt snygghet) kostar en del. Blir klart billigt att göra många om man köper in. Men att göra en enda blir dyrt.
Sen tillkommer skruv och hasp av nåt slag.Sedan spännena om man vill låsa kameran som i black rapid.
Allt om sagt blir billigt om man köper in kvantiter, men dyrt om man bara ska göra en.

/Stefan
 
Det är omöjligt såvida man inte har grejer hemma. Ville så en sådan och jag kände en sömmerska. Men materialet som krävdes för komfort, styrka och kvalité (samt snygghet) kostar en del. Blir klart billigt att göra många om man köper in. Men att göra en enda blir dyrt.
Sen tillkommer skruv och hasp av nåt slag.Sedan spännena om man vill låsa kameran som i black rapid.
Allt om sagt blir billigt om man köper in kvantiter, men dyrt om man bara ska göra en.

/Stefan

Jo, det var det jag också gissade.

Då köper jag hellre en för 500 :)
 
Har ingen erfarenhet av Black Rapid, däremot av Joby Ultrafit - absolut nöjd med denna, kan även se fördelar framför Black Rapid att man kan låsa remmen när man har tajtat till den mot kroppen, funkar klockrent. 399kr (Kjell) är den absolut värd!
 
Har bara bra erfarenheter av Jobyn! Den har ju ett par fördelar jämfört med blackrapid. Priset och att man kan justera längden enkelt och dessutom låsa den tight mot kroppen.
 
Har bara bra erfarenheter av Jobyn! Den har ju ett par fördelar jämfört med blackrapid. Priset och att man kan justera längden enkelt och dessutom låsa den tight mot kroppen.

Ja, nu blev jag igen osäker på vilken jag skall välja.
Jag hittade en affär här i närheten som har både Black Rapid och Joby inne.
Skall åka dit i eftermiddag och testa dem bägge med min kamera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.