Annons

Blå timmen

Produkter
(logga in för att koppla)
millimeter skrev:
Som sagt så tycker jag inte att blå timmen bara gör sig bra på fotografi. Går jag ut med bara ögonen ser det lika vackert ut (eller vackrare?). Så det har inte med exponeringstider, motivval etc att göra.

Om ögonen kompenserade blåsticket även under blå timmen skulle världen inte se blå ut, men grejen är ju att ibland är allting extremt blått. Blå timmen ÄR blå, jag tror inte att jag inbillat mig det. :)

Jag skulle gissa att det blå ljuset dominerar i mycket högre grad under blå timmen, än i dagsljusskuggor, så blåsticket blir starkare. Det har inte med kameror att göra.
 
bEPH skrev:
Hmm, ny form av argumentationteknik på gång av millimeter?:)

Ja, säger man nåt tillräckligt många gånger så blir det sant tyckte jag.. :)

Skämt åsido, förlåt för min klumpighet, en forumvärd får gärna korrigera det dubblerade inlägget!
 
millimeter skrev:
Som sagt så tycker jag inte att blå timmen bara gör sig bra på fotografi. Går jag ut med bara ögonen ser det lika vackert ut (eller vackrare?). Så det har inte med exponeringstider, motivval etc att göra.

Så då menar du att alla slags bilder blir bättre om man bara lägger på ett tillräckligt kraftigt blåstick? ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.