Annons

Bläckåtgång Canon PRO-1

Produkter
(logga in för att koppla)

pwrdesign

Aktiv medlem
Hej!

Har en Canon PRO-1 printer, som jag använder för att printa mina verk.
Jag visste när jag köpte den att jag troligen inte skulle skriva ut mkt nog för att motivera skrivarens kostnad, och jag har inte använt den jättemkt:

20 x A3+ Canon Lustre
20 x A4 Canon Photo Paper Glossy
30 x 10x15 Canon Photo Paper Glossy

Skulle säga 50/50 färg/svartvitt, har för det mesta printat på medium quality, då jag inte ser nån större skillnad mot high, förutom att jag förstått att det drar mkt mer bläck.

Efter ganska kort tid och ungefär drygt hälften av ovanstående utskrifter fick jag slut på bläck, tänkte att det förhoppningsvis beror på att de patroner som medföljer skrivaren inte är helt fulla, så jag klickade hem ett nytt kitt med patroner för sådär en 4000:-, nu ser mitt patron-läge ut på följande sätt (se bifogad screen).

Skrivaren kan så oanvänd under nån månad i sträck i bland... förångas bläcket eller vad är detta? Känns knappast hållbart i längden detta... trist för det är en helt sjukt bra skrivare i övrigt...

Bilagor

• woot.jpg
    woot.jpg
    118.3 KB · Visningar: 45
Skrivaren kan så oanvänd under nån månad i sträck i bland... förångas bläcket eller vad är detta? Känns knappast hållbart i längden detta... trist för det är en helt sjukt bra skrivare i övrigt...

Nej, det förångas inte, men skrivaren gör en automatisk rensning med jämna mellanrum, så att inte bläcket som finns i skrivarnålarna ska torka. Så även om du inte skriver ut något så förbrukar den skrivaren bläck.

Nej, det förångas inte, men skrivaren gör en automatisk rensning med jämna mellanrum, så att inte bläcket som finns i skrivarnålarna ska torka. Så även om du inte skriver ut något så förbrukar den skrivaren bläck.

Jo det är jag fullt medveten om, men skrivaren är helt avstängd när jag inte använder den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar