Annons

Björns foto & video?

Produkter
(logga in för att koppla)
LeadHead skrev:
Det har tagits upp tidigare men jag har för mig att Expert, som är officiell svensk importör av Sigma-produkter inte garantireparerar produkter som de själva inte har importerat. Dvs. om Björn nu mot all förmodan skulle kursa så finns det ingen som tar garantin längre.
Sen om detta stämmer, det är en annan femma.

Inte för att jag bryr mig. - Jag räknar kallt med att eventuella kostnader pga. förlorade garantier gott och väl uppvägs av att man tjänar på att handla där det är billigast.

Fel.. min Sigma-konverter, köpt i Tyskland reparerade zieger-teknik utan knussel..Det lär ju då gälla för all sigma-utrustning.

Jag passade dessutom på att köpa en Sigma EF-500 Super DG för 2095:-... prestanda och funktioner ska vara likvärdig EX 550. Det tyckte jag var ett bra pris..

Jeppe skrev:
Fel.. min Sigma-konverter, köpt i Tyskland reparerade zieger-teknik utan knussel..Det lär ju då gälla för all sigma-utrustning.

Japp, jag skickade in min Sigma 70-200 som inte ville funka tillsammans med min D100. Jag hade köpt gluggen begagnad och hade inga som helst kvitton på den. Dom faxade till Japan och beställde in ett nytt chip till gluggen så den funkade igen. och dom gjorde det GRATIS!! Snacka om service!

Enligt Björns foto & video så har jag hört att vissa av de tyska handlarna köper sina prylar av honom. Alltså han importerar själv på sidan av Expert som är generalagent. Jag frågade vad som händer om prylarna krånglar och svaret var att det är inga problem, världsgarantin gäller! bara man har ett inköpskvitto.

Vet inte riktigt om jag ska rosa Björn alltför mycket. Beställde en blixt där men fick endast manuall på tyska, vid påpekandet av detta sa han att den svenska manuallen var på tryckning och skulle komma inom 47 dagar eller så...
har inte sett den än, det har gått mer än 47 dagar...
ska kontakta han ikväll.

Nepp.. det är dåligt av han...Men han är fortfarande juste. Även om han ibland kan ha lite underliga ideér om saker.

kan mycket väl vara att det är en trevlig person, även fast jag tycker det var tråkigt det som har hänt. Det är ju bra att det är så pass mycket billigare där än många andra affärer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar