Annons

Björns foto & video?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar Persson

Aktiv medlem
Björns foto & video har just nu rea på Sigmaoptik. T ex kostar ett telezoom 100-300/4,0 8.395.- att jämföra med Scandinavian Photo som tar 12.295.-. Björns pris är även billigare än att köpa från Tyskland.

Jag har ingen erfarenhet av att handla från Björns foto & video, så min fråga är om någon/några kan verifiera deras seriositet.

Tack på förhand!

Inga problem

Bor i Varberg och köper en hel del av Björn. Inga problem alls. Superseriös! Bra service.

Per

Nix. Det är inte billigare än att köpa från Tyskland (AC-FOTO.DE). Om man inte räknar in frakten som iofs. är rätt så mycket dyrare än från Björns.

LeadHead skrev:
Nix. Det är inte billigare än att köpa från Tyskland (AC-FOTO.DE). Om man inte räknar in frakten som iofs. är rätt så mycket dyrare än från Björns.

OK, AC-foto tar 898 euro för aktuellt objektiv, som med dagens växelkurs blir ca 8.200.-, men den skillnaden tycker jag är försumbar.

MVH

Hej

jag har köpt nästa allt från honom..inga problem.. snabba leveranser och rätt.

Rekommenderas.

Mvh
Johan

Gunnar Persson skrev:
Björns foto & video har just nu rea på Sigmaoptik. T ex kostar ett telezoom 100-300/4,0 8.395.- att jämföra med Scandinavian Photo som tar 12.295.-. Björns pris är även billigare än att köpa från Tyskland.

Jag har ingen erfarenhet av att handla från Björns foto & video, så min fråga är om någon/några kan verifiera deras seriositet.

Tack på förhand!

Heja

priset är att betrakta som ett kap.. köp direkt.. gluggen är perfekt!

Mvh
Johan

Björns foto&video

Jag handlade, här-om-året, ett 17-28 Fisheye-zoom till min Pentax, låg bra till i prishänseende, snabb&generös leverans, lyckades "rationalisera" pack&porto etc...
Kan, förbehållningslöst, rekommenderas!!!
Lycka till!!!

Köpråd behövs

Jag funderar på att köpa Sigma 28-78 2,8 på rean just nu och funderar om någon har gluggen?

Jag vill gärna ha Sigma 70-200 2,8 också. Jag har hört att den ska vara rätt bra, eller?

Mvh
//Jessica

Jag slog till på ett EX 15-30/3.5-4.5 för 5995:- Scandinavian tar 7795:- (1800:- mer)
Cyberphoto tar 7494:- (1500:- mer)

Vilket fynd ;)

Jim Heikkinen har Sigmas 28-70 och jag har för mig att han är nöjd.

Sigmas 70-200 är en bra glugg, som jag dock sålde till förmån av EF 70-200/4L.

Hej Jeppe!

Jag har också inhandlat ett Sigma 15-30 idag, funderar dock på om jag borde passa på och köpa fler. Det här blir mitt allra första objektiv.

Jag har fått napp på en begagnad Canon 28-135 is usm som är nyservad hos Canon för 3500:- Är det en bättre investering än Sigmas 28-70?

Kan tilläggas att jag tänker köpa någon form av 70-200 också.

Tack för all hjälp föresten! Ni på Fotosidan är oumbärliga för nybörjare som jag :)

//Jessica

Kan varmt rekommendera honom... har handlat där ett par gånger! å då just sigmagluggar.. Bra service å snabba leveranser.

Är det någonting man förlorar garatin eller något hos honom? eller varför kan han ha så låga priser?

Jag skulle gissa på någon sorts privatimport.. eller så har han bara jäkligt bra med Sigma. Troligen det första. men eftersom Sigma har världsgaranti så spelar det ingen roll. Tror inte sigma finns som grey.

Det har tagits upp tidigare men jag har för mig att Expert, som är officiell svensk importör av Sigma-produkter inte garantireparerar produkter som de själva inte har importerat. Dvs. om Björn nu mot all förmodan skulle kursa så finns det ingen som tar garantin längre.
Sen om detta stämmer, det är en annan femma.

Inte för att jag bryr mig. - Jag räknar kallt med att eventuella kostnader pga. förlorade garantier gott och väl uppvägs av att man tjänar på att handla där det är billigast.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar