BlindOwl
Aktiv medlem
Nej, och jag har inte hävdat att du uttryckligen anklagar mig för någonting - däremot att du insinuerar.Anders Östberg skrev:
Jag har ingenstans anklagat dig för något brott, bara undrat över hur du egentligen förhåller dig till lagar.
Varför väger mina åsikter så mycket för dig? Jag tycker inte det är okej att bryta mot någon lag och har aldrig hävdat detta heller. Däremot konstaterar jag faktumet att alla människor har möjlighet att antingen följa eller bryta mot alla lagar som finns. Exakt vad är det du inte förstår?Anders Östberg skrev:
Det här, och ditt inlägg ovan, tolkar jag som att du tycker att det ör OK att bryta mot en lag du inte gillar, bara du sedan tar straffet för det. Eller vad menar du?
Vem påstår det?Anders Östberg skrev:
Att brottet skulle vara sonat juridiskt för att man tagit straffet gör det inte OK att begå brottet.
Anders, eftersom du själv sätter dig på en hög häst genom ditt sätt att argumentera, hoppas jag verkligen inte att du helt sonika "kastar sten i glashus" - för du har väl aldrig brutit mot lagen själv? Glöm inte att även en felparkering är ett brott mot lagen...