Hightwig
Medlem
Jag är något av en nybörjare, får jag väl ändå erkänna. Jag är ute efter ett objektiv till min Canon 500D som tillåter mig att stå nära det jag fotograferar, men ändå få med mycket. Ett exempel på detta skulle kunna vara att fota familj och vänner vid en middag i ett litet rum där man inte kan gå hur långt bort som helst. Och tänker mig även att jag ska kunna fota landskap och liknande.
Jag har kollat lite på egen hand, men känner att jag behöver lite råd. Jag tycker att en vidvinkelzoom verkar kunna fylla de krav jag har, men vill inte lägga ut hur mycket som helst på det. Jag har exempelvis kollat på Tamron AF SP 10-24/3,5-4,5 Di II LD I, Tokina AT-X 11-16/2,8 och Sigma EX 10-20/4,0-5,6 DC HSM.
Någon som har lite tips och råd?
Jag har kollat lite på egen hand, men känner att jag behöver lite råd. Jag tycker att en vidvinkelzoom verkar kunna fylla de krav jag har, men vill inte lägga ut hur mycket som helst på det. Jag har exempelvis kollat på Tamron AF SP 10-24/3,5-4,5 Di II LD I, Tokina AT-X 11-16/2,8 och Sigma EX 10-20/4,0-5,6 DC HSM.
Någon som har lite tips och råd?