Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Billig och tålig (fylle/barn) kompaktkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

D.A.Ö

Aktiv medlem
Dottern har upptäckt att hon gillar att fotografera.
Och med anledning av hennes kommande födelsedag funderar jag på att köpa en kompaktkamera till henne.
Frågan är vad man skall köpa som är enkel (starta, sikta och tryck) och ger "användbara" bilder.
Skriver "fyllekamera" i rubriken så kanske det fångar fler intelligenta tips :)

Förslag någon?
 
Olympus små SW-modeller skulle väl kunna passa -- blir de kladdiga kan man ju diska dem tillsammans med tallrikar och glas... Fast jättebilliga är de ju inte, från lite drygt 2000 kr tror jag.
 
Kan hålla med om Olympyskamerorna men inte som fyllekamera, ingen kamera funkar bra ihop med fylla, iallafall inte för mig, har haft ett antal instamatics på fest och kommit hem med fickorna fulla med kubblixtar och ingen kamera;-)
 
Kan hålla med om Olympyskamerorna men inte som fyllekamera, ingen kamera funkar bra ihop med fylla, iallafall inte för mig, har haft ett antal instamatics på fest och kommit hem med fickorna fulla med kubblixtar och ingen kamera;-)

Då får du se upp nu så du inte kommer hem med fickorna fulla av SB-900 blixtar
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.