Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Billig men bra negativscanner?
- Trådstartare nifo
- Start datum
Anders Svensson
Aktiv medlem
Kjell&Co:s scanner (Plexgear) finns under andra namn också, och är egentligen en kamera som tar en bild på dia/negativet. Den har en fördel - den är snabb. Däremot blir bilderna inte särskilt bra, möjligen web-kvalitet (det är knappt). Rekommenderas egentligen inte.
Jag piggade upp min gamla Minolta Dual Scan II med Vuescan-programvaran, blev riktigt bra.
Jag piggade upp min gamla Minolta Dual Scan II med Vuescan-programvaran, blev riktigt bra.
nifo
Avslutat medlemskap
Tusenlappen är nog i det minsta laget. Skanners i den prisklassen ger nog inte bättre resultat än: en kamera, en lampa och en invertering i Photoshop (testa gärna den metoden, om du inte redan gjort det).
Hehe...sitter just och kör den vägen....
/F
nifo
Avslutat medlemskap
Kjell&Co:s scanner (Plexgear) finns under andra namn också, och är egentligen en kamera som tar en bild på dia/negativet. Den har en fördel - den är snabb. Däremot blir bilderna inte särskilt bra, möjligen web-kvalitet (det är knappt). Rekommenderas egentligen inte.
Ah...det är ju också en väg. Har tyvärr ingen sådan liggandes. Kör med lampa ett tag till. Mest nyfiken vad det är på negativen..
/F