Annons

Billig Eos 30D i Thailand

Produkter
(logga in för att koppla)

notbugged

Ny medlem
Hoppas jag är i rätt forumsdel nu..
Är för tillfället i Thailand och är sugen på att köpa min första digital kamera. Är ganska övertygad om att köpa en Canon 30D alternativt 20D.

Var på Panathip Plaza (It-City, stavade nog fel på Panathip) och hittade ett 30d hus för 42000 baht - enligt googles valutakonverterare ganska precis 8000 SEK. Problemet är att detta är över disk på en "marknad" och ingen garanti ingår, någon VAT-refund går inte heller att få via den "butiken".

Har ingen större koll på priser för objektiv men jag tror det är något billigare i Thailand.

Min fråga nu är om det är värt att köpa, för 8000:- endast hus, dom erbjuder inga kit med objektiv?

Alternativ två är att jag skall köpa en begagnad eos 20D i Sverige - och då får antagligen med något objektiv för samma pris som en ny 30D i Thailand. Hur skulle ni gjort?

Vänta nu.....

Over jul kommer nog nypriset på 30D att dumpas. Jag ville vänta till dess. Skillnaden är för liten m.h.t. garantier o.a.
mvh Erik J

Hej, Om du hittar en 30D för 8.000 kr så skall du nog fundera så som så att det inte är orimligt. Tittade på BH Photo och de säljer nu för dryga 1000 USD. Alltså under 7 000 SEK.
Kolla bara att du får en schysst kamera i orignal förpackning och att den fungerar perfekt.
På markander i Asien skall man vara mer än misstänksam.
De är världens bästa säljare med världens mest utstuderade tricks. Pruta och pruta igen innan du slår till. Gå fem gånger och låt dem släpa tillbaka dig. De kan förmodligen gå ännu lägre.
Lycka till

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar