Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

billig diafilm

Produkter
(logga in för att koppla)
kodak

Jag fick en Kodachrome 64 av kodak förra veckan. En fotohandlare i Uppsala sa att när man köper en sådan film så ingår framkallning.
I filmasken fanns det en fotopåse som ska skickas till järfälla med den färdiga rullen.
Min fråga är:
Kommer jag, som har fått en rulle från kodak, också att få gratis framkallning, eller registreras serienummret på rullen, när man köper den för framkallning? Ingår ramning i framkallningen?

/J

Fuji Velvia 135 finns att köpa på 30-metersrullar från Photax för laddning. Billigare än så blir det nog inte.

/Erik

"Råfilmen kostar 960 kronor (48kr/st) och den färdig laddade kostar 1080kr(54)kr/st. Dvs att det kostar 6 kronor rullen att få filmen laddad. Fujiladdad Velvia kostar 10-pack 650 kronor (65kr/st)."
Citerar mig själv ifrån diskussion Billig Diafilm 2 angående Photax priser på Velvian.
Så frågan är om det är värt att spara 6 kr per rulle att ladda filmen själv.

kodakchrome

givetvis blir den framkallad men inte i sverige, det tar ca 2veckor och syna bilderna noga...
fick mina med en spordisk slöja, främst där rammonterings maskinen fogat ihop ramarna

mvh joakim rosberg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar