Annons

Bildupplösning med mera, vad ska man välja

Produkter
(logga in för att koppla)

street_tess

Avslutat medlemskap
Jag är ny på det här med fotografering men vill hemskt gärna lära mig.
Har kollat runt en del och tror jag har bestämt mig för en Canon Digital. Är inte helt säker ännu.
i alla fall vet jag inte ett skvatt vad man ska välja för billdupplösning med mera, hoppas att någon här skulle kunna hjälpa mig.

Det jag vill fotografera är helst djur.
Katter, hundar, kaniner och vilda djur.
Har även tänkt att fotografera min akvarie fiskar en del. Förstår att detta kan bli svårt.

i alla fall är kravet på kameran att den ska vara snabb alltså att det ska gå och ta många kort efter varandra. Det är liksom själva vitsen med digital kamera tycker jag.
Ifall ett blir dåligt så blir nästa kanske bra, min far har en hyffsat bra kamera men där får man vänta en stund på nästa kort och då kanske ögonblicket är borta.
Den skall helst inte vara för tung heller.
Jag vill inte hålla på att köpa massa saker till den så bäst är att det nödvändigaste redan finns på den så att säga. Eftersom jag inte kan någonting om kameror och fotografering så är det kanske lättast så.

Så nu undrar jag lite vad man ska ha för upplösning och sånt
typ bildupplösning, sensor och zoom med mera

ett plus är om man kan se bilden direkt när man tagit den om nu detta inte påverkar priset jätte mycket.

Så någon som har tips eller ideer.

min msn är [email protected]
 
Jag vet inte vad som är "för tungt", men rent spontant borde en S2 IS vara ganska lämplig utifrån det du beskriver, om det ska vara en Canon.

Hur hög öpplösning du behöver beror ju på hur stora utskrifter du ska göra, men med de 5Mpix som S2 IS har klarar man sig långt. A4 är inga problem och större bör gå fint åxå, beroende på motiv och så.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.