smilfinken
Aktiv medlem
... färgrymd ...
Mycket intressant information där för vilsna användare, tackar!
Fortfarande lite oklar över huruvida just detta (neutral/naturtrogen stil) påverkar färgrymden i raw-filerna eller bara kamera-jpeg, dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
... färgrymd ...
Jag missuppfattade det som en undran men då är ditt förtydligande förtydligat och förhoppningsvis klart som korvspad för allaPrecis. Jag var nog lite kortfattad i mitt inlägg ...
Jag missuppfattade det som en undran men då är ditt förtydligande förtydligat och förhoppningsvis klart som korvspad för alla
Anledningen till att inte fler kommenterat hur det jobbar med bildstilar i kameran är nog:
1) Många fotar i JPG och är nöjda med resultatet och har aldrig funderat över vad de olika stilarna innebär och vad de kan ge för fördelar.
2) De som ändå har funderat över olika stilar väljer oftast att fota i RAW och gör motsvarande arbete i lugn och ro i datorn.
3) De som faktiskt använder bildstilarna är oftast proffs som har extremt stora krav på ett snabbt bildflöde, t ex sportfotografer som skall leverera bilder under pågående evenemang.
Ja, det är det han har gjort.Men det är kanske de Anders Persson gjort?..
http://www.canon.co.jp/imaging/picturestyle/file/index.htmlJamen, dessutom finns det väl en hel del färdiga bildstilar att ladda ner, har provat det vid något tillfälle.
Men bilden visas monocrome på kamerans LCD och i bildvisningsprogram, t.ex. Fast Stone.