ANNONS
Annons

Bildspel med ljud

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
flashbildspel med ljud?
Flash. Alltså gör du spelet i macromedia flash så kan du lägga till ljud också (finns som fullversion trial på macromedias sida,) men tänkte du som "knapptryck-gör sig själv-metoden" så funkar det bra att lägga till musik eller andra mp3 till iPhoto från 5:ans version (om du har mac.)

Vilket program och hur beror på hur avancerat du vill göra och vilken typ av ljud du vill lägga till, men det var två förslag iaf..

Vad för ljud?

SWiSH verkar också kunna göra det. Jag har inte testat det, men stötte på det när jag letade efter något liknande.

Irfanview

www.irfanview.com

Världens bästa tittskåp för bilder enligt mig klarar av detta. Du kan peka ut de bilder du vill ha och lägga på ett soundtrack med mp3 filer...allting kostar med alla plugins... 0:-

Oh my bad...läste som vanligt väldigt fort...flash klartar den inte av men vanliga bildspel och skärmsläckare går fin fint...

lottae skrev:
Flash. Alltså gör du spelet i macromedia flash så kan du lägga till ljud också (finns som fullversion trial på macromedias sida,) men tänkte du som "knapptryck-gör sig själv-metoden" så funkar det bra att lägga till musik eller andra mp3 till iPhoto från 5:ans version (om du har mac.)

Vilket program och hur beror på hur avancerat du vill göra och vilken typ av ljud du vill lägga till, men det var två förslag iaf..

Vad för ljud?

Det ska vara till en stor dagstidning där många olika människor ska kunna fixa bildspelet. Därför är det bra om det är enkelt, men väl fungerande.

Ljudet är oftast miljöljud och intervjuer. Ljudet bör kunna redigeras i priogrammet.

PC-miljö.

Då skulle jag utan tvekan gjort det i flash. Där blir ett bildspel lättändrat både vad gäller ljudbyte och bildbyte.
Har du aldrig gjort något i flash förut finns bra böcker på biblioteket som slår ut alla flashforum på webben för ändamålet. Enligt mig iaf..

Annars går det alltid att anlita nån annan;)

lottae skrev:
Då skulle jag utan tvekan gjort det i flash. Där blir ett bildspel lättändrat både vad gäller ljudbyte och bildbyte.
Har du aldrig gjort något i flash förut finns bra böcker på biblioteket som slår ut alla flashforum på webben för ändamålet. Enligt mig iaf..

Annars går det alltid att anlita nån annan;)

Jo, men finns det inget program som fixar en flashpresentation utan att man ska behöver skaffa kompelexa macromediaprogram. Eller kan man göra enkla mallar i flash som många kan hantera?

Nej. Programmet krävs nog för editering.
Tyvärr vet inte jag något annat som fixar proffsiga bildspel med ljud så lättediterat heller, men andra kanske vet.

froderberg skrev:
Det ska vara till en stor dagstidning där många olika människor ska kunna fixa bildspelet. Därför är det bra om det är enkelt, men väl fungerande.

Ljudet är oftast miljöljud och intervjuer. Ljudet bör kunna redigeras i priogrammet.

PC-miljö.

Magnus, det låter som om du vill ha ett enkelt program men med rätt avancerade funktioner. Jag har en mängd frågor kring dina önskemål och antagligen en del följdfrågor beroende på svaren. Kontakta mig så kanske jag kan bistå med en del info/tips.

Om det nu inte skulle vara ett absolut krav att få ut bildspelet i flash-format så kan jag tipsa om ett relativt okänt(?) program som Microsoft tillhandahåller - Photostory 3.

Se länk till mer info och nedladdnining längre ned. Hursom helst så är Photostory 3 superenkelt i sitt gränssnitt men du har samtidigt ett antal avancerade funktioner som;

Bildövergångar, effekter, röda ögon, beskär bild, ta bort "svarta kanter", tid för varje bild, rotera bild, zoomning i bild vid bildväxling m.m. Slutresultatet blir en WMV-fil som spelas upp i tex Windows Media Player. Det finns säkert något program på Internet som gör om den till en flash...

Kan kanske vara värt att titta på i alla fall.
Programmet finns även på svenska, vilket du väljer innan du laddar ned det.

Sa jag att det är gratis?

Mvh

Niclas

Länken till Photostory 3

Bilagor

• photostory3.jpg
    photostory3.jpg
    19 KB · Visningar: 530
Senast ändrad:
Gjorde en sökning på att konvertera WMV till Flash hittade denna spm hastigast. Har inte testat något och vet inte om de är bra eller dåliga... Mer som info

http://www.newfreeware.com/search.php3?q=convert+wmv+to+flash&d=0&h=0&o=0&s=5

och bland dem denna för att ta ett exempel

http://www.newfreeware.com/webmaster/1061/

som beskrivs så här

"Flash Video Studio is an easy and powerful tool to convert most video files into Macromedia Flash SWF and FLV. It supports the following video formats: AVI, DIVX, MPG, WMV, ASF, and Quicktime MOV.

You can add watermarks using text, static image, animated GIF, or transparent image (PNG).

Trim video, apply effects (emboss, sepia, motion blur, etc.), mix a secondary audio (WAV, MP3, WMA), adjust compression setting, frame rate, video size, video quality, etc.

Choose to publish a movie with or without a navigation control. Flash Video Studio offers a list of cool controls. You can customize the navigation control by turning on/off a specific button or changing its color settings to suit your style.

Flash Video Studio can show the estimated bandwidth and file size in real time which enables you to adjust the quality settings easily.

Supports batch processing and also automatic FTP upload.
Requirements: Win98/ME/NT/2000/XP with 128 MB RAM, DirectX 8.0 "

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar