Annons

Bildspel - hur få bra skärpa på DVD

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolandsk

Aktiv medlem
Jag använder Pinnacle Studio 14 och Adobe Premiere Elements för att skapa bildspel, men kvaliten på DVDn när jag bränner den, blir så dålig när jag spelar upp DVDn. Hur ska man få bra kvalité på DVDn, hur ska jag skärpa bilderna innan, vilket format och hur stora ska dom vara? Tacksam för tips. //Rolandf

Hej Roland!
Själv använder jag Photodex Producer Gold och skärpeproblem är inget jag observerat alls.
Brukar redigera bilderna i PSE 9 med skärpeökning på max 102 % (100 är originalfilen).
Krymper dom inget alls, och storleken på bilderna brukar bli allt mellan 6-17 mb, beroende på vad som görs med dom i redigeringen.

VH, Bill

Jag använder Pinnacle Studio 14 och Adobe Premiere Elements för att skapa bildspel, men kvaliten på DVDn när jag bränner den, blir så dålig när jag spelar upp DVDn. Hur ska man få bra kvalité på DVDn, hur ska jag skärpa bilderna innan, vilket format och hur stora ska dom vara? Tacksam för tips. //Rolandf

Först och främst.. Du vet att en DVD (Om vi talar om en DVD Video) har en maxupplösning på 720x576? Du bör alltså skärpa bilderna när du fått dem i den upplösningen.

Tack för era tips. Men jag använder Pinnacle mest. Vad tror ni om att skapa en dvdskiva men välja en "högre" kvalitet som t ex Blue-Ray disc?//Roland

Tack för era tips. Men jag använder Pinnacle mest. Vad tror ni om att skapa en dvdskiva men välja en "högre" kvalitet som t ex Blue-Ray disc?//Roland

Det går inte att göra så.

Videoformatet på en DVD Video-skiva är inte förhandlingsbart.

Vi tar det en gång till: En PAL DVD-video-skiva kan ENBART innehålla en videoström med upplösningen 720x576pixlar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar