Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildram i Photoshop 7

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomK

Avslutat medlemskap
Kan någon hjälpa mej med att göra en ram kring bilder som jag har tagit.
Jag vet hur man gör i P.S.P men jag har även tillgång till Photoshop 7 men i det programet kan jag inte förstå hur jag ska kunna göra Tex: en svart ram kring en bild.
Kan någon hjälp mej?
 
krnt skrev:
Kan någon hjälpa mej med att göra en ram kring bilder som jag har tagit.
Jag vet hur man gör i P.S.P men jag har även tillgång till Photoshop 7 men i det programet kan jag inte förstå hur jag ska kunna göra Tex: en svart ram kring en bild.
Kan någon hjälp mej?

Snabbast (tror jag): Laborera i image-menyn med canvas-size.
 
Re: Re: Bildram i Photoshop 7

Trracer skrev:
Snabbast (tror jag): Laborera i image-menyn med canvas-size.

Tack för ditt svar Daniel.
Jag har den Svenska versionen, vad blir
image-menyn och canvas-sitz på Sw?
 
Jag föredrar mjukvaror på engelska - men jag tror det är "storlek på arbetsyta" som är termen i SV-varianten.

Ett tips om du inte har maximerat bilden är att högerklicka på "fönsterramen" på bilden . då får du upp storlek på bild och storlek på arbetsyta!
(om du kör PC iaf)
 
För att göra en enkel ram tycker jag det är enklast att markera runt bilden med det rektangulära markeringsverktyget och sedan välja "redigera" och "stroke" i eng. versionen, kanske heter det "strecka" i sv version. (Den står som nr 14 uppifrån). Där kan du också välja tjocklek på ramen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.