brutusostling
Aktiv medlem
Det här låter kanske grymt: men hade jag plåtat med en arbetsgivares kamera på betald arbetstid hade jag aldrig bråkat om att få betalt en gång till. Men jag betonar: för mig är detta inte en juridisk fråga, juridiskt sett kan man kanske bråka.
Att man sedan kan ha en konflikt om något annat är en annan sak och har inte med detta att göra.
Att ta betalt två gånger tillhör inte den praxis jag vill se uppmuntras -- då får vi till slut en ekonomi där ingen kan lita på den andre. Och den samhällsekonomin lär inte bli framgångsrik. För någon.
Jag hade möjligen på ett vänligt sätt bett dem skriva mitt namn som fotograf vid en bild.
Men jag vill betona att jag kanske är litet gammaldags.
Att man sedan kan ha en konflikt om något annat är en annan sak och har inte med detta att göra.
Att ta betalt två gånger tillhör inte den praxis jag vill se uppmuntras -- då får vi till slut en ekonomi där ingen kan lita på den andre. Och den samhällsekonomin lär inte bli framgångsrik. För någon.
Jag hade möjligen på ett vänligt sätt bett dem skriva mitt namn som fotograf vid en bild.
Men jag vill betona att jag kanske är litet gammaldags.