Annons

Bildordning Tävling

Produkter
(logga in för att koppla)

yohpops

Medlem
Hej.

Jag tycker att visningsordningen av bilder vid tävlingar borde slumpas fram.

Vem förutom jag orkar gå igenom alla bilder från början till slut?

Om man har otur hamnar ens bild sist vilket kan resultera i att man inte får några röster för att ingen har orkat titta så långt..

Den är slumpad efter att tävlingen slås om till röstning, men den ordningen är sedan fast.

Dvs de som lade in bidrag först premieras inte - men ordningen ändras inte från gång till gång man besöker tävlingen för att bläddra - det vart för pyssligt tekniskt att få till fn, men jag har en mental notering om att det vore ju bra.

Så, ja har man otur i slumpningen som sker vid övergång till röstning hamnar man sist - men det är ändock slumpen som lagt en där.

clindh skrev:
Den är slumpad efter att tävlingen slås om till röstning, men den ordningen är sedan fast.

Dvs de som lade in bidrag först premieras inte - men ordningen ändras inte från gång till gång man besöker tävlingen för att bläddra - det vart för pyssligt tekniskt att få till fn, men jag har en mental notering om att det vore ju bra.

Så, ja har man otur i slumpningen som sker vid övergång till röstning hamnar man sist - men det är ändock slumpen som lagt en där.

Det låter bra som det är. När jag ska rösta i en tävling går jag ofta in flera gånger och tittar på bilderna innan jag bestämmer mig. Skulle vara väldigt irriterande om de bytte ordning varje gång.

Håller med om det. Jag liksom många andra kollar nog bara på de första sidorna. Orkar inte alltid gå igenom alla. De på första sidan har säkert stor fördel.

Jag tycker man borde göra som bilddagboken möjligtvis.

Admin väljer ut x antal bilder som går vidare och får plats på 1 sida så får man rösta på dem.

Vad tror ni om det?

Vi har nyligen byggt om så att ingen användare får samma sorteringsordning som andra när tävlingen går in i röstningsfas - inga bilder favoriseras därför genom att ligga på allas förstasidan.

Det skall bli intressant att se hur rösterna kommer fördela sig - om det blir så väldigt utspritt så att ingen direkt vinnare utkristalliseras, eller om det funkar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto