Annons

Bildlänk från radiostyrd hkp

Produkter
(logga in för att koppla)

jontemannen

Aktiv medlem
Jag har funderat på att skaffa en radiostyrd helikopter att fotografera med och undrar över utrustning att länka ner bilden från kameran till en skärm så man kan se live. Finns det något hyfsat lätt och billigt alternativ?

Jag tänkte mig en bättre kompaktkamera. Är det TV-ut man ska ha på den då?

Mvh
Jonas

OM helin klarar viken ifrån en lättare DSLR så kör på det. Köp en billig kamera med RF-länk och montera den så att den tittar genom sökaren. Sätt ett servo som trycker på avtryckaren och du har ett strålande system - Du ser exponeringsinfo och bildkompostion i lilla skitkameran och får de fina bilderna på minneskortet!

Lite jobb att få det att lira, men fungerar extremt bra - tro mig jag har gjort det!

Ok. Om man har en kompaktkamera utan sökare kanske man kan göra en ljustät "strut" så den tittar på monitorn...?

Har googlat lite småkameror nu. En billig skärm är nog lätt att hitta till.

Du lär ju ha att göra några år innan du kan flyga/sköta helikoptern ordentligt, särskilt som du ska ha lust att hissa upp en kamera i den.
Det finns massor av info på nätet i ämnet. Det går utmärkt men är ingen barnlek. Kostar pengar gör det dessutom... Kameran kan bli en av de billigare komponenterna i systemet.
Lite prylar hittar du på http://www.fpvsystems.com/

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto