Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildjournalistik Biskops-Arnö

Produkter
(logga in för att koppla)

martim

Aktiv medlem
Är det någon som blivit kallad? Jag fattar inte riktigt uppgiften, verkar skitskumt, och växeln har stängt idag, alltså kan jag bara ringa på måndag..

jo, men att visa hur man arbetat sig fram till lösningen med kontaktkartor..

menar dom rullen man använt när man tagit bilderna. Det verkar konstigt..

Menar dom arbetskopior? Då skulle dom inte velat ha kontaktkartor..

eller ska man göra ett "bildspel" i kontaktkarteform i hur man kom på idén och arbetade fram bilden? Det tycker jag verkar sjukt även det..

eller har jag missförstått något?

har själv tänkt ut vad jag ska ta. sen tar jag med kontaktkartorna (får väl skriva ut ett par sidor tum-naglar nu när man e digital) och visar vilka alternativa rutor det blev. tror inte på att ta med sig arbetskopior och så. men det e väl upp till var och en att tolka det. /P

Ja .. jag blev lite frustrerad bara eftersom jag inte fattar vad dom är ute efter .. men å andra sidan så är det nog inte så noga .. bara man kan motivera varför man gjort på ett visst sätt, antar jag.

Jaja, vi ses väl på skolan då .. lite dumt att man i princip är tvingad att ha 1200:- bara sådär för att ens ha en chans att komma in..

Hur tänker du ta dig dit? Bil? Det kanske kan gå att samåka, eftersom vi bor i Uppsala?

martim skrev:
Ja .. jag blev lite frustrerad bara eftersom jag inte fattar vad dom är ute efter .. men å andra sidan så är det nog inte så noga .. bara man kan motivera varför man gjort på ett visst sätt, antar jag.

Jaja, vi ses väl på skolan då .. lite dumt att man i princip är tvingad att ha 1200:- bara sådär för att ens ha en chans att komma in..

Hur tänker du ta dig dit? Bil? Det kanske kan gå att samåka, eftersom vi bor i Uppsala?

Jag är ganska säker på (utan att ha läst uppgiften) att de vill att du ska plåta något... välja bilder, och sedan visa kartor med samtliga bilder så att de ser vad du gjort, hur du arbetat, vilka du valt och vilka du INTE valt...

Det är en uppgift som ger väldigt mycket info om hur du jobbar, vad du ser och vad du missar...

/b

Bertil Lindgren skrev:
Jag är ganska säker på (utan att ha läst uppgiften) att de vill att du ska plåta något... välja bilder, och sedan visa kartor med samtliga bilder så att de ser vad du gjort, hur du arbetat, vilka du valt och vilka du INTE valt...

Det är en uppgift som ger väldigt mycket info om hur du jobbar, vad du ser och vad du missar...

/b

Ja, du har säkert rätt .. problemet är om man som jag redan komponerat färdigt bilden i huvudet och ibland bara behöver en 3-5 bilder för att få in rätt timing.. Undrar om det är bra eller dåligt.. (det är klart, ibland behövs det fler bilder.. men ibland sitter bilden på en gång)

Hej Patrik och Martim.
Om ni eventuellt kommer samåka så skulle det vara riktigt trevligt om jag kunde hänga med på ett hörn.
Jag bor efter vaksalagatan i Uppsala och skulle inte tacka nej till skjuts eftersom det verkar lite småbökigt att ta sig dit.

Jag följer denna tråd med spänning. :)

Jag tror oxå att de vill ha kartor på de bilder du tog under själva fotograferingen. Men det är som Martim säger, ibland behövs det ju bara nåra exponeringar..

äre bara uppsalabor som ska dit? Inge ont om er men hur gör ni norrlänningar?

ANNONS