Annons

Bilderna försvann men syns på minnet

Produkter
(logga in för att koppla)

catalyst

Aktiv medlem
Köpte en Canon Ixus 65 för några dagar sedan för att ha en liten kamera då jag inte vågar/orkar ha med mig en system. Jag hade tagit en hel del bilder, varav några jag var riktigt nöjd med. Men när jag satte på kameran tredje dagen stod det "Ingen bild" på displayen. Trots det tog "bilderna" (som försvunnit) fortfarande upp plats på minnet. Jag hade 700 bilder jag kunde ta ursprungligen, men hade filmat och tagit en del bilder så utrymmet var nere på 500 bilder.

Jag kan inte se bilderna i kameran eller på datorn, men jag har fortfarande 500 bilder kvar att röra mig med. Kan mycket väl vara jag som gjort något fel, men är säker på att jag inte tryckt på radera/radera alla eller formatera. Jag vill gärna veta vad jag gjort i så fall så jag inte gör om det, eller om det är kameran.

Och om det finns något sätt att få tillbaks bilderna på skulle jag vara tacksam om någon kunde komma med tips.

Tacksam för svar,

Therése Kristiansson
 
Jag är inte speciellt insatt men det verkar vara ett bra program. Men hur kan jag rädda en fil om jag inte kan se/hitta filen?

Therése
 
Filräddarprogrammet "ser" filer som normalt inte ska synas, exempelvis raderade eller förlorade filer.

När du startar programmet kan du välja att söka efter raderade filer eller, om du då inte hittar det du letar efter, att söka efter förlorat data(programmet talar trevligt nog Svenska).

Men om du inte kan se filen i detta program heller så är det förmodligen ganska kört.

/Daniel
 
Då förstår jag. Det ska jag prova. Om jag fortfarande inte kan få fram bilderna formaterar jag nog minneskortet och förhoppningsvis händer det inte igen. Tack för hjälpen.

/Therése
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.