Annons

Bilder tagna med kitobkjektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
det fanns några fina bilder
men blev inte direkt impad av bilderna
om man lyckats få fina bilder med kompaktkamera
får man då ännu bättre bilder med DLSR eller har man bara större manuella inställnings möjligheter?
 
I stort sett har man bara fler möjligheter. Kan man inte ta bra bilder med en kompaktkamera kommer man inte kunna det med en dslr heller. Men att skaffa en dslr är iaf en morot till att fotografera mera varefter man har större möjlighet att bli en bättre fotograf.
Om du läser en bok om foto eller liknande så kommer du förstå vad jag menar.
 
2HOT4U skrev:
det fanns några fina bilder
men blev inte direkt impad av bilderna
om man lyckats få fina bilder med kompaktkamera
får man då ännu bättre bilder med DLSR eller har man bara större manuella inställnings möjligheter?

Du kan ta tråkiga bilder med alla kameror, men med en DSLR har man åtminstone möjlighet till kort skärpedjup. Bilderna har mindre brus vid mycket högre ISO-värden också.

En bild med EF-s 18-55/3.5-5.6, stativ
 
min bilder

hej tar än sålänge alla mina bilder med
kit 18-55 till en 350d
kolla på min sida.

är hyffsat nöjd. och tycker inte det är ko skit som de flesta gemför med. fast kanske ko skit om man gemför med 5000-10000 kr obejktiv.
 
Kitobjektivet 18-55 Serie II

Nybliven ägare till 350D med kitobjektivet. Har följt "alla" trådar beträffande hus och val av optik. Enligt handlaren så är min optik serie II. Förmodligen så har Canon gjort någon modifiering på optiken men vad? Huset hade i alla fall den senaste firmwaren.

Har för övrigt inte hunnit testa något ännu. När man läser alla inläggen, så verkar det lovande.
 
kit

det sämsta med obejktivet kit 18-55 är att fokusen (ringen) känns lite slapp och skranglig.
fast man får väll vad man betalar för.

mvh anders j
 
Serie II

Så långt är jag med. Kan det vara så att Canon har rättat till några smådetaljer, typ en uppdatering av objektivet och kallar dessa för serie II?
 
Re: Serie II

Minita skrev:
Så långt är jag med. Kan det vara så att Canon har rättat till några smådetaljer, typ en uppdatering av objektivet och kallar dessa för serie II?
FOTO har testat både I och II, enlig deras test så presterar II lite bättre.

Det är tydligen lite skillnad på designen oxå.
 
Tack

Tack för infon. Har testat lite och jag tycker bilderna blev bra. (åtminstone kvalitetsmässigt) Å andra sidan har jag aldrig känt på ett "riktigt" objektiv eller haft någon bild att granska och jämföra - å det är kanske tur det.
 
Här finns ett 80-tal bilder varav 95% är tagna med kit-objektivet (andra är tagna med ett 75-300mm så det är bara att kolla på EXIF för att veta - hovra med musen över bilden):

http://kling.mine.nu
 
fina bilder

kan inte du göra min en tjänst?

först fota med 18-55
en med maximal vidvinkel och en med maximalt tele

sen fota med 75-300
en med maximal vidvinkel och en med maximalt tele

tackar för hjälpen
 
Harry_ skrev:
fina bilder

kan inte du göra min en tjänst?

först fota med 18-55
en med maximal vidvinkel och en med maximalt tele

sen fota med 75-300
en med maximal vidvinkel och en med maximalt tele

tackar för hjälpen
Jag antar att du vill se skillnaden mellan olika brännvidder. Det skulle ta mig längre tid att knäppa bilderna med olika objektiv och lägga upp dom på nätet än vad det skulle ta att leta fram en bild där det är utmarkerat olika brännvidder. Så det får du fixa själv, tyvärr :)
 
oki
det va bara fyra bilder du skulle behöva ta
det är bara o gå ut på balkongen o fota en skylt eller nåt

det går säkert att hitta bilder men det är alltid roligare att se samma motiv med olika objektiv
olika tele o olika vid

men tack ändå
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.