Annons

Bilder tagna med Canon A60/70

Produkter
(logga in för att koppla)

tallberg

Medlem
Om det är någon här som har bilder tagna med en Canon Powershot A60/70, som ni är särskilt nöjda med så skulle det vara jättekul att se dem. Har själv en A60 och är nybörjare inom fotohobbyn, därför skulle det vara intressant att se ungefär hur långt man kan komma med de här kamerorna, så man vet vad man ska sträva efter. :)

Så har ni bilder ni vill visa, här eller nån annanstans, kan ni väl hojta till?
 
A60

A60 eller ännu bättre A70/A80 är ett mycket bra val. Vill inte lägga upp mina bilder här men jag kan lova att A60 slår en hel del dyrare kameror. Den har också fått bra kritik i tester. Jag och många med mig som testat tycker även om greppet. Ligger mycket bra i handen för att vara en mindre kamera.

Ett problem som kan vara med Canon A60 (eller en del andra Canon modeller också) är att man haft lite problem med en bugg. Kameran kan indikerar E18 vid avslut. Har man otur så har optiken låst sig (vilket E18 betyder). Har man tur så är det inget fel men felkoden kommer ändå. Lite irriterande. Förhoppningsvis har man fått ordning på problemet.
 
Hej Robert! Är alla bilder från din sida tagna med A60:n? Fina bilder på din sida förövrigt.
 
Tack. :)
Roligt att du gillar bilderna.

Bilderna på min sida är tagna med A70. A60 och A70 är ju nästan hel identiska bortsett från upplösningen, så de hade lika gärna kunnat vara tagna med en A60. (Det är filmning i 640x480 som "saknas" på A60, plus att den har mindre digital zoom (ändå helt värdelöst med digital zoom), så i praktiken är det bara upplösningen som skiljer.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.