Annons

Bilder relaterade till landstinget

Produkter
(logga in för att koppla)

ojkooj

Aktiv medlem
Hej!

Landstingen har fyllt år och SKL har gett ut en bok om det mm. Jag är ute efter bilder som är relaterade till landstinget och medicin / vård.

Om ni sett någon bra bild och vet var den finns. Eller om ni har en bild ni själva tagit. Det får gärna vara bilder med tidstypisk touch.

Jag som frågar är reporterpraktikant på dagens medicin och försöker göra en historisk sammanställning, av foton som har med ämnet att göra. Alla kreativa idéer välkomnas!

/ Johan Gerle

Hej!

Landstingen har fyllt år och SKL har gett ut en bok om det mm. Jag är ute efter bilder som är relaterade till landstinget och medicin / vård.

Om ni sett någon bra bild och vet var den finns. Eller om ni har en bild ni själva tagit. Det får gärna vara bilder med tidstypisk touch.

Jag som frågar är reporterpraktikant på dagens medicin och försöker göra en historisk sammanställning, av foton som har med ämnet att göra. Alla kreativa idéer välkomnas!

/ Johan Gerle

Hej!

Skulle rekommendera att kolla dina närliggande sjukhus, iaf här i Arvika, sitter/satt det en massa informations lappar/tavlor uppe, bland annat med tidningsurklipp och så uppe. Både bilder och text, borde den vägen gå att hitta från vilket tidning och så det är antar jag . Tippar på att det inte bara är här dem har massa sånt uppsatt.

Mvh
Micke

Enklast är nog att ta kontakt med regionala tidningar och be att få rota i deras bildarkiv. Vissa (t ex Sydsvenskan) har digitaliserat ganska mycket av sina äldre bilder.

Landstingsbilder

ok! Tack för hjälpen.

Jo. det är en del gjort i landstingen i och med 150årsfirandet. Jag har tillgång till bildbyrå och har kollat sydsvenskan. Men jag hade hoppats någon fotointresserad här hade någon ny och intressant infallsvinkel.

Tack igen!
/ Johan

Hej!

Landstinget i östergötland har några gamla bilder som jag tror är tagna ur en fd sjuksköterskas privata fotoalbum. Kolla där!

Hälsningar/Mikael

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar