Annons

Bilder du missat!

Produkter
(logga in för att koppla)

Graal

Avslutat medlemskap
Har ett eget exempel som kan vara aktuellt:
För något år sedan, samma vecka som det stod rubrier i kvällspressen och basunerades ut i sportnyheterna att friidrottstränarna för våra duktiga atleter (Klüft, Olsson, m.fl) tjänade för dåligt och inte alls fick del av deras adepters pengar, så stod jag och väntade på min hustru vid ingången till köpcentret Samarkand i Växjö, utan kamera givetvis för ovanlighetens skull. Vem kommer inte in då med en kundvagn fullastad med återvinningsflaskor, returburkar mm och börjar panta i automaten vid entrén? Jo Agne Bergvall, Carolina Klüfts chefstränare. Jag har nog aldrig grämt mig så mycket för att jag lämnat kameran hemma förut som då.

Undrar om det finns fler som kan berätta några historier om hur ni missade den där kanonbilden?
 
Skrev om ett missat tillfälle Här:

Har alltid med mig kameran i bilen när jag är ute på tjänsteresa och har missat en del fina bilder p.g.a. att jag inte kunnat stanna.
 
En kväll hösten 1993 missade jag bilden jag ganska ofta tänker på.

Satt i en spårvagn av äldre modell och ute var det värsta busvädret. Tidernas regn. Det kändes som om hela världen var svinkall och plaskvåt.

Mitt emot mig satt en man med ett mycket speciellt ansikte. Hela han såg glad ut, helskägg hade han, ja, han såg mycket "egen" ut och satt och läste "Pygmalion". Man riktigt såg hur lycklig han var.

Hur många gånger har jag inte ångrat att jag inte knäppte honom? Bilden sitter kvar i mig som om det vore i går. Efteråt såg jag honom några gånger på sta'n längs med 90-talet. Alltid såg han så där speciell ut och varje gång blev jag lika glad att se honom. Konstigt, han har ingen aning om att jag "känner" honom...
 
Kamera hade jag med mig, men inte ett nödvändigt tele, den gången i november förra året när kommunfullmäktige behandlade årets budget. En del förändringar inom skolan stod på agendan, och under dagen blev det en del liv utanför kommunhuset. Kommunstyrelsens förste vice ordförande gick fram till fönstret för att se vad som pågick, och det var absolut en bild jag velat ha för det sade en del om avståndet mellan politiker och väljare. De som "väsnades" var en samling skolbarn från skolan intill som värnade om sin skola.
 
Jag cyklade hem en dag och såg otroliga moln på himmelen. Solen sken igenom och det var fantastiskt vackert. Kanske inte hade blivit det mest originella motivet på bild, men fint var det och jag stör mig fortfarande på att jag inte hade med mig kameran då.
 
Jeppe skrev:
Senast i går missade jag..

http://hd.se/senastenytt/detalj.shtml?id=39001

Inte bara bilden, utan även upplevelsen.. :(

Film:

http://hd.se/media/film/tromb.wmv

nä fan. jag hade ju kameran med mig och så några saker som såg ut som tornados. men inte tänkte jag att sådant finns i Sverige min dumma blå ögda fjant.

åkte på motorvägen vid 1-2 tiden vid tygelsjö och vänster om mig såg jag en pelare några mil bort.

där ser man.
kan ju inte skylla att jag inte hade kameran med mig i jallafall

haha
 
Yrkeskläder

Det finns en bild jag så väldigt gärna hade velat ta. Där jag bor bytte några butiker plats med varandra men i allt flyttstöket så tänkte man inte riktigt på att delar av skyltningen fanns kvar och vilken effekt det kunde få...

Butiken som sålde yrkes/blåkläder, hade precis flyttat ut från sina lokaler och in flyttade istället en butik för damunderkäder av det lite mer exotiska slaget... *hmm*

Det roliga i sammanhanget, och det som "gjort bilden" är att logga & reklam från den tidigare butiken fortfarande satt klistrad på fönstret...!

Åååååå vad jag önskar att jag hade ägt en kamera, vilket jag tyvärr inte gjorde då, för då hade jag plåtat den där yppiga kvinnobysten med den exotiska bodyn i rött (strumpebandshållare & allt vad det heter fanns också monterat) och i fönsterrutan, med 20cm stora bokstäver deklarerades: yrkeskläder.

=)


/Kjelle
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.