Astroscapist
Aktiv medlem
Har du ofta fotograferingar där du följer med bröllopsparet en hel dag? Eller du kanske fotade annat än bröllop?
Jag brukar nog hamna på runt 300-500 bilder på 1 1/2 timme. Men jag är nog ganska duktig på att bränna på bilder. Allt för att verkligen få de bilder jag slutligen vill skicka till min kund. Och är det många med på bilden är det alltid någon som blundar, tittar åt ett annat håll osv. Jag bränner hellre på än att står & tittar i sökarfönstret på precis varje bild. Det blir så långdraget för kunderna. De brukar tycka att det är ganska kul att posera när de väl har kommit igång :O)
3-500 bilder på 1,5 timmar är nog rätt normalt. Antar du menar porträttbilder. Är det i studio eller natur? Är det samma bakgrund eller det varierar. Jag kan nog tänka mig att ligga runt där för en porträttsession oavsett det är vuxna, barn, bebis eller bröllop. Jag räknar ungefär med att spendera 2-3 ggr tiden hemma framför datorn mot det jag är ute på fält. Dvs 2 timmars session är alltså ca 6 timmar framför dator, . dvs 1 arbetsdag. Transport till och från jobb räknar jag aldrig in.
/Stefan