MartinC73
Aktiv medlem
Hej, ska leverera några portättbilder som ska visas med projektor på dukar som är 2X2,2mt, tänkte göra dom i printmodulen i LR 5, och exportera som jpg, så jag kan bestämma var på duken dom hamnar. Tänkte ha svart bakgrund och 5cm marginal uppe och nere. Anledningen till att jag gör dom i printmodulen är att några av bilderna är liggande och dukarna går ända nere från golvet och 2,2mt upp, och jag vill ha dom liggande längst upp.
Grejen är den att jag är osäker på hur stora filerna bör vara för maximal upplösning/kvalitet.
Om jag anger verkliga storlekarar på "pappret" så får jag filer större än 2500mb, med följden att LR krashar(bör den göra det??).
Det är väldigt enkelt att skala ner pappret, men min fråga är hur stora dom bör vara för att räcka.
Martin.
Grejen är den att jag är osäker på hur stora filerna bör vara för maximal upplösning/kvalitet.
Om jag anger verkliga storlekarar på "pappret" så får jag filer större än 2500mb, med följden att LR krashar(bör den göra det??).
Det är väldigt enkelt att skala ner pappret, men min fråga är hur stora dom bör vara för att räcka.
Martin.