Annons

Bild direkt till dator

Produkter
(logga in för att koppla)

Pochen

Medlem
Hejsan!

Jag letar efter en programvara som gör att såfort man tagit ett kort så visas den på min dator-skärm. Som många studiefotografer använder, tex skolfotografering.

Bilden sparas inte på mitt CF-kort utan direkt på hdd och visas i något visningsprogram.

Någon som vet ett namn på liknande?
 
Happ ,det fungerade mindre fint. Jag instalerade, men det gick inte ändå. Startade EOS Capture men det står bara Camera not recognized.

Det står i readme att den skall stödja min kamera.
 
Nu vet jag inte hur menyerna i 350:n ser ut, men någonstans där kan du ställa om kameran till PTP så ska det funka sen.
 
Länge sen jag skrev, men det fungerar inte längre. det fungerade den sessionen men inge mer. Nu ska jag iväg igen och jag får camera not recogized. har ställt om till datoranslutning, ptp, allt, men inget fungerar. har även provar Breeze Dowloader pro men det fungerar inte heller. det hittar inte kameran.
 
Lincon888 skrev:
Nån som vet om det finns något sådant program till Sony Alpha då?
Har aldrig testat funktionen men Bibble Pro ska ha stöd för sk "Tethered Shooting" på de flesta kameror. Av listan på http://www.bibblelabs.com/products/bibble/specs.html tolkar jag det som att det borde fungera på såväl Sony Alpha som K100D.

Om jag minns rätt är trial-versionen helt utan begränsningar under de 14 dagar man får testa gratis så det borde vara lätt att undersöka.
 
Efter att ha uppdaterat DPP och Zoombrowser så blev jag tvungen att uppdatera EOS Utility också för att det skulle fungera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.