Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bild-data
- Trådstartare agge28
- Start datum
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Menar du data som du själv matar in om bilden vid uppladdningen eller inbäddad data (EXIF)?
Om du avser det senare så är det väl inte svårare än att spara bilden på den egna datorn och öppna den i något program som kan läsa ut såna data (typ Photoshop).
Om du avser det senare så är det väl inte svårare än att spara bilden på den egna datorn och öppna den i något program som kan läsa ut såna data (typ Photoshop).
agge28
Aktiv medlem
Jag laddade upp en bild på min hund och uppgav inga som helst bild-data. Någon kommenterade den och skrev att jag hade använt bländare f3,5 + 150mm enligt bildata. Men det är väl inga som kan ladda ner bilderna och lägga på deras datorer för att där kunna läsa av data från bilden.
Nu tror jag det blev lite rörigt!
Tacksam för svar.
Agneta
Nu tror jag det blev lite rörigt!
Tacksam för svar.
Agneta
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Jo det kan man.
tydal
Medlem
agge28 skrev:
Jag laddade upp en bild på min hund och uppgav inga som helst bild-data. Men det är väl inga som kan ladda ner bilderna och lägga på deras datorer för att där kunna läsa av data från bilden.
Jo, om du laddar upp bilden så går den att ladda ner. När någon tittar på bilden så har den redan laddats ner till den personens dator. Annars skulle inte han/hon kunna se bilden. En dator kan bara visa saker som finns i den.
När man tittar på saker i Internet Explorer så laddas bilderna normalt ner till mappen "Temporary Internet Files".
I Windows XP kan man se bilddata genom att högerklicka på bildfilen och välja egenskaper, fliken sammanfattning och avancerat. På din första hundbild finns följande information:
Bredd: 900 bildpunkter
Höjd: 675 bildpunkter
Vågrät upplösning: 180 punkter per tum
Lodrät upplösning: 180 punkter per tum
Bitdjup: 24
Antal bildrutor: 1
Enhetens tillverkare: Canon
Kameramodell: Canon PowerShot G5
Skapat i: Adobe Photoshop Elements 2.0
Färgrepresentation: sRGB
Slutarhastighet: 1/40 sekund
Objektivets bländare: F/2,8
Brännvidd: 21 mm
F-stop: F/2,8
Exponeringstid: 1/40 sekund
Mätarläge: Mönster
Exponeringskompensatioin: 0 steg
Datum som bilden togs: 2003-09-20 18:01
jenz79
Aktiv medlem
Själv använder jag en liten plugin till IE så jag högerklickar på en bild och väljer view EXIF så poppar det upp i ett fönster.
Var kan man hitta det pluginet?
tydal
Medlem