Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
bild"ändring" vid uppladdning till fs
- Trådstartare B.W
- Start datum
stef-n
Aktiv medlem
Re: bild"ändring" vid uppladdning till fs
Menar du dassiga när det gäller skärpa, färg, eller vad? Inte kompositionsmässigt, hoppas jag.
B.W skrev:
Det som jag har problem med är detta.,,
-bilderna ändra i kvalitet....blir dassiga....vad göra????
Menar du dassiga när det gäller skärpa, färg, eller vad? Inte kompositionsmässigt, hoppas jag.
dJb
Aktiv medlem
I vilken storlek laddar du upp bilderna? Bilder större än 640x640 kommer ju automatiskt att förminskas med skärpeförlust som följd. Dessutom finns ett glapp på 100pixlar då det inte kommer någon "förstora" länk (bilder mellan 640x640-740x740).
http://www.fotosidan.se/cldoc/imageupload.htm
http://www.fotosidan.se/cldoc/imageupload.htm
Galaxens President
Avslutat medlemskap
Om du har adobe rgb som arbetsfärgrymd och gör en save for web utan att göra en konvertering till sRGB blir färgerna lite dassigare (iallafall för mig).
B.W skrev:
När jag jämför bilderna så är det den som är färdig för weben ca 250kb men någonting händer vid uppladdningen ....jag vet int vad som jag gör för fel
Om du sätter bilden till 600px och gör om det hela. Samma sak då?
Om bilden är 600 px och den ser olik ut mellan när du tittar på den via webbläsaren lokalt och via Fotosidan, så verkar det konstigt. När bilden är 600px så gör Fotosidan inget med bilden. Ser du skillnad mellan ex. Photoshop och i webbläsaren så lär de bero på färgprofilen.
fotografo
Medlem
spara bilden
testa den här:
Välj storlek på bilden till 1024 pixlar (antingen bred eller höjd, beroende på motivet)
Spara som jpg med kvalitet 9. detta ger en filstorlek på 252 kb.
Ladda upp till fotosidan.
Spara inte för webb för det finns andra inställningar som kan förändra bildkvalitet och färgomfång
Lycka till!
testa den här:
Välj storlek på bilden till 1024 pixlar (antingen bred eller höjd, beroende på motivet)
Spara som jpg med kvalitet 9. detta ger en filstorlek på 252 kb.
Ladda upp till fotosidan.
Spara inte för webb för det finns andra inställningar som kan förändra bildkvalitet och färgomfång
Lycka till!