DJzRo
Aktiv medlem
Hej!
Nu skriver jag igen för att kunna få lite hjälp!
Jag var på en fest i fredags och tog ca 300 bilder med min canon eos 350d!
När jag lägger in bilderna på datorn så blir dom ganska stora, 1-4 mb blir dom!
Jag vill gärna förminska dom så att dom inte är så stora för dom ska läggas ut på en hemsida sen med min vattenstämpel på!
Jag tog en bild nu och kollade hur stor den var i ett program som jag fick till kameran,
Width: 3456 pixels
Height: 2304 pixels
Resolution: 250 dpi
, alltså för stort!
Nu till frågan, jag vill inte lägga in varje bild i det programmet och ändra för hand till rätt storlek, 1024 eller något sådant!
Det är för jobbigt att göra så finns det något program eller något annat sätt så att jag bara kan markera alla bilder och förminska dom utan att behöva ta varje bild för sig och göra det?!
Vilken storlek rekommenderar du/ni att använda sig av om dom ska ut på hemsidor eller liknande?!
Tacksam för hjälp!
Mvh Alexander
Nu skriver jag igen för att kunna få lite hjälp!
Jag var på en fest i fredags och tog ca 300 bilder med min canon eos 350d!
När jag lägger in bilderna på datorn så blir dom ganska stora, 1-4 mb blir dom!
Jag vill gärna förminska dom så att dom inte är så stora för dom ska läggas ut på en hemsida sen med min vattenstämpel på!
Jag tog en bild nu och kollade hur stor den var i ett program som jag fick till kameran,
Width: 3456 pixels
Height: 2304 pixels
Resolution: 250 dpi
, alltså för stort!
Nu till frågan, jag vill inte lägga in varje bild i det programmet och ändra för hand till rätt storlek, 1024 eller något sådant!
Det är för jobbigt att göra så finns det något program eller något annat sätt så att jag bara kan markera alla bilder och förminska dom utan att behöva ta varje bild för sig och göra det?!
Vilken storlek rekommenderar du/ni att använda sig av om dom ska ut på hemsidor eller liknande?!
Tacksam för hjälp!
Mvh Alexander