Annons

bilagor i mac mail

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonson

Aktiv medlem
Kör osX Lion men hade även mitt problem i SL. Kan man bifoga utan att det man bifogar kommer upp i i full format? skulle vilja att bilagorna syntes som små ikoner istället
/Simon

Kör osX Lion men hade även mitt problem i SL. Kan man bifoga utan att det man bifogar kommer upp i i full format? skulle vilja att bilagorna syntes som små ikoner istället
/Simon

Bilder kommer alltid att visas inline i Mac Mai. Hur det ser ut för mottagaren beror på vilket mailprogram som används där.

Det går också att få bilden i mailet att se mindre ut. HMV på bilden och sätt hur den skall visas.
Hur den uppträder hos användaren är jag däremot inte helt säker på i varianter på mailprogram som finns.

Du kan i mailprogrammet välja om du ska visa mailet som det är eller som ikonen bara. (högerklicka på bilden och välj "Visa som symbol") (L, SL)

Jag vet att när man mailar från mac och mottagaren har nån viss läsare (på win) så ser dom bara bilden som om den vore inmonterad, och kan inte spara den på nått enkelt sätt. Då är det enklast att zippa bilderna och skicka arkivet.

Du kan alltid skicka ett HTML-mejl med inbäddade bilder, då kan du visa bilden som thumbnail i mailet. Jag antar att mac-mejl klarar av att skicka HTML-mejl.

/Karl

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto