Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bil som gömsle och transport för naturfotografer

Produkter
(logga in för att koppla)
Landcruiser skojar man ju inte bort:) mycket hög kvalite men kostar ny skortan men finns ju begagnad.

En model som inte tas in i Europa mer är Landcruiser 70 och tex troop carrier har snorkel, dubbla diesel tankar, dubbla batterier etc. En del säger att den är en av de bästa "expeditionsfordonet"

http://www.toyota.com.au/landcruiser-70-series/specifications/troop-carrier-gxl

Kan dock tänka mig att den är lite klumpigare att jaga fågel med och sämre svängradie. Sedan är den nog rätt spartansk men den är ju läcker med allt utrymme och så och inte så mycket bling bling som många andra fordon.

Här är en Sydafrikan som skriver böcker om 4x4 och har tv program och så och han har skaffat en Landcruiser Troopy och det är intressant att se hans lösningar, finns även en del 1

https://www.youtube.com/watch?v=-NwXAQEQbkU

Intressant!
Modifieringen av fjädring samt turbo såg ut som riktigt bra åtgärder. Men det är som du säger, en ganska rå och spartansk bil dock det jag gillar efter de senaste åren av elektronikrelaterat bilstrul (BMW)

/Stephan

Cool bil och snygg:) Klart smidig i naturen med sin litenhet och bra svängradie och köra på trånga ställen. Min polare har en Smart när han är ute och fotar.

En sådan drar ju inte så mycket soppa vilket är ju värt mycket

Den är lika bred som en vanlig bil, så det funkar inte alltid när det blir trångt. Vändcirkeln på 7 meter är dock rätt praktisk i alla möjliga sammanhang :)

Hej

Bra med bra svängradie ibland, då man kan vända direkt på vägen istället för att köra några 100meter för att kunna vända vilket tar tid och kan vara lite irriterande.

Landrover Defender 110 med 4 dörrar har med vissa däck en svängradie på 13.34 meter, inte så smidigt.

Uj... då räcker det ju inte ens med en s.k. trepunktsvändning på en vanlig väg. Jag kan göra en u-sväng och fickparkera i ett svep ibland :)

Plenty of Room_2013-05-17_400px.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar